Článek
„Není spravedlivé, aby druhý v pořadí bral jen o dva body méně než vítěz. Pro sezónu 2008 navrhnu změnu. Systém by měl nutit jezdce, aby bojovali o první místo,“ prohlásil Ecclestone.
Stávající bodování, podle kterého je ohodnoceno prvních osm jezdců systémem 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1, bylo zavedeno před sezónou 2003 jako reakce na dominanci Michaela Schumachera a stáje Ferrari. Do té doby bodovalo šest jezdců a vítěz bral o čtyři body víc, než druhý v pořadí (viz tabulka). V roce 2002 ale Schumacher ovládl šampionát s náskokem 67 bodů před svým stájovým kolegou Rubensem Barrichellem a Ecclestone přes Mezinárodní automobilovou federaci FIA protlačil, aby se rozdíl v bodování zmenšil.
Negativem současného systému je, že stáje spíš než výkon a rychlost preferují spolehlivost. Z taktického hlediska pak vychází, že jezdci raději podrží druhou pozici, která jim zajišťuje slušný bodový přísun, než aby útočili na vítězství. Právě tuto strategii, která vynesla na trůn i Fernanda Alonsa, by Ecclestone rád změnil. „Jde o to přinutit piloty, aby se rvali o vítězství a nespoléhali na komfort druhého místa,“ doplnil formulový boss.
Vývoj systému bodování MS vozů formule 1 | |
1950-1959 | 8 - 6 - 4 - 3 - 2, navíc 1 bod pro jezdce, který zajel nejrychlejší kolo |
1960 | 8 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 |
1961-1990 | 9 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 |
1991-2002 | 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 |
2003 - současnost | 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 |