Hlavní obsah

Mladý Matějovský pojede s Buggyrou a chce udělat z táty Afričana

Hradec Králové

V roce 2001 vyhrál Stanislav Matějovský titul mistra Evropy se speciálem Tatra v okruhovém seriálu tahačů. Po jedenácti letech se jméno Matějovský do Evropského poháru tahačů vrací. Nejde však o Stanislava (51), ale jeho syna Michala Matějovského (25). Začátkem září pojede závod Evropského poháru tahačů v Mostě.

Foto: Karel Hrnčíř

Na rovinkách jezdil Michal Matějovský na plný plyn

Článek
Fotogalerie

„S Michalem už několik let hovoříme o variantě závodů tahačů na okruzích. Kdysi se svezl i v závodní tatře. Bližší mu ale byla cestovní auta, v nichž si vedl úspěšně v několika disciplínách. Letos končil studium na vysoké škole, což samozřejmě dostalo přednost před závoděním. Sezóna je proto netradiční. Možnost, aby Michal odjel v září v Mostě závod Evropského poháru tahačů, jsem pochopitelně uvítal,“ říkal spokojený Stanislav Matějovský s tím, že se synem při testech hodně konzultují, ale současné trucky už jsou úplně jiné... „A sedí v něm sám,“ zdůraznil Matějovský senior.

Vyhrál jako první ČechMichal Matějovský letos v dubnu odjel jeden se Seatem León dvojzávod prestižního evropského seriálu FIA ETCC na Slovakiaringu. První vyhrál, ve druhém skončil na stříbrné příčce, jako vůbec první český závodník v historii. „Výborný závod a ještě lepší výsledek. Určitě dobrá zkušenost, ale pro tuto sezónu už bez perspektivy, protože ve zbytku seriálu jsem neměl reálnou šanci na celkový dobrý výsledek. V podstatě by to byly vyhozené prostředky,“ uvedl Michal Matějovský, proč v barvách Seat Sport Slovakia nepokračoval.

„Michal letos startuje také v domácím okruhovém šampionátu ve sprintech s vozem Audi A4 DTM. I v této disciplíně s hodně silným cestovním vozem si vede velmi dobře,“ řekl Stanislav Matějovský. „Možnost odjet závod s Buggyrou je výzvou. Špičkový český tahač a špičkový český tým dávají základní předpoklad k dobrému výsledku. Ten si ale musí Michal vyjet sám,“ dodal.

Vršecký z rádce soupeřem„Závodění v tahači se nedá s cestovním autem srovnat. V první řadě jsem si zvykal na mnohatunové monstrum, které jinak brzdí, jinak se řídí, jinak reaguje,“ popsal pocity po prvních testech Michal Matějovský. „V sezóně 2002 jsem závodil se Standou Matějovským. Pokud si Michal vybral Buggyru pro svoji premiéru, lze to jen kvitovat,“ komentoval Michalovu účast David Vršecký, který se také stal jeho cenným rádcem.

„Pokud vím, má Michal za sebou řadu závodů v různých automobilových disciplínách, letos vyhrál jako vůbec první Čech prestižní závod FIA ETCC na Slovakia Ringu. Neobávám se, že by se mezi truckery ztratil,“ dodal na adresu jezdce, který bude začátkem září na Autodromu Most jeho soupeřem.

Samozřejmě, že Stanislav Matějovský, jako šéf královehradeckého týmu Československý motorsport, vidí synův start v tahačích jako historické vyústění činnosti stáje, která byla s trucky léta spojena. A nejen to. „Pokud Michal skončí v úvodní kvalifikaci do osmého místa, strávím celý závodní víkend v Mostě ve speciálním obleku pro Afriku. Padne mi skvěle,“ pravil s úsměvem Matějovský starší. „Chtěl bych vyhrát, ale jsem realista. Tohle je jiná káva než cesťáky. Udělám maximum pro to, abych neudělal ostudu jménu Matějovský mezi truckery a tátu jsem si vychutnal v tom africkém oblečku. Padnu mu, jako by byl rodilý Afričan,“ pravil s cukajícími koutky úst Matějovský mladší, který bude brát další „lekce“ truckerské školy koncem tohoto týdne.

Reklama

  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint