Hlavní obsah

Tým KM Racing finalizuje přípravy na Rallye Dakar

Praha

Druhé místo Martina Macíka mladšího a jeho posádky v domácím závodě Baja 300 Bohemia završilo úspěšnou sezónu týmu KM Racing. Všechny letošní starty znamenaly pro kamión Liaz pódiové umístění. Posádka ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva přivezla zlato z Baja Poland a Baja Drawsko, bronz z Baja Aragon a stříbro z HunGarian Baja.

Foto: Sport.cz

Kamión Martina Macíka během dobrodružného testování v Tunisku.

Článek

Lukáš Kvapil na motorce Yamaha vybojoval první místo na HunGarian Baja a třetí skončil na Baja Drawsko. Během závěrečného domácího závodu však havaroval a zranil se. Teď tým čeká finální období příprav na Rallye Dakar.

Rallye Baja 300 Bohemia se konala v Milovicích nad Labem. Posádka kamiónu Martina Macíka si nakonec domů přivezla stříbrný pohár. „Byl to nejvtipnější závod, který jsem zatím absolvoval. V úvodním prologu se všichni závodníci do jednoho ztratili. Druhý den se na navigaci podílela celá naše posádka a dařilo se, dokonce jsme pomáhali najít správnou cestu i ostatním a první etapu jsme vyhráli. Ve druhé jsme skončili na druhém místě a ve třetí se mi podařilo zničit tlumiče, když jsem trochu podržel Lízu ve skoku. Museli jsme tedy dokončit bez nich a tím jsme ztratili min. 35-40 min. Poslední část závodu jsme pak dojeli na druhém místě," popisuje Macík.

Motocyklista Kvapil se celý závod držel na vedoucí pozici, jenže v poslední etapě havaroval a se zraněním byl převezen do nemocnice. Je už po operaci a v pořádku, ale rekonvalescence ještě nějaký čas potrvá.

S trenérem tvrdě pracují i na fyzičce

„S letošními výsledky jsme spokojení. Stále platí, že každý závod je pro nás tréninkem na Rallye Dakar," říká Macík. Letošní sezóna týmu zajistila dostatečný prostor pro otestování technických novinek i posádky. A jak dosažené výsledky ukazují, nevede si špatně.

„Teď už nás čekají poslední přípravy. S trenérem tvrdě pracujeme na fyzičce, abychom na Dakar nastoupili v co nejlepší kondici. Připravujeme se na maraton, který znamená 14 dní totálního nasazení s minimem spánku a s nutností maximální koncentrace," uvádí Martin.

A do poslední chvíle se v sedlčanských dílnách bude pracovat také na technických vylepšeních kamiónu, který ještě čekají velké úpravy a s největší pravděpodobností se změní i jeho vzhled.

Reklama