Hlavní obsah

Děsivý pád Škarnitzla přibrzdil jen lehce. Ač biker, v provazech deště využije i běžeckou abecedu

Radek MalinaSport.czPrávo

Hrozivý karambol přibrzdil českého bikera Jana Škarniztla v přípravě na sezónu. Před závodem Českého poháru v Teplicích se bez cizího zavinění zle potloukl při rozjíždění. Měl škaredě sedřený obličej. „Naštěstí mi utekly jen dva závody a forma snad i přes trable bude v Novém Městě gradovat," doufal český reprezentant před nedělním úvodním podnikem světového poháru ve Vysočina Aréně.

Foto: Michal Červený

Jan Škarnitzl při Českém poháru v Praze-Řepích.

Článek

Když se v neděli ráno probudil, počasí mu radost neudělalo. V noci ze soboty totiž Nové Město na Moravě zkrápěly provazy vody, déšť pak v nedělním dopoledni ustával jen pomaličku. „Preferuji suché závody. Nejsem brilantní technik a na blátě trošku ztrácím. Je třeba mít trať dokonale nastudovanou," vysvětluje Škarnitzl.

I proto věnoval hodně času prohlídce trati. „Když okruhem projedou čtyři stovky závodníků, stopy se hodně mění. A pokud člověk stojí na startu závodu, je třeba mít stopu už vybranou, nečekat na poslední chvíli," předkládá svoji zásadu Škarnitzl.

Někteří z účastníků světového poháru dokonce používají v tréninku kamery a následně záběry studují v televizi. „Já nemám problém si správnou stopu zapamatovat, tudíž daný postup nepoužívám," říká Škarnitzl.

Každý závodník si trať několikrát projede, ve složitých pasážích zastaví a projde si metr po metru krokem. V rámci týmu si borci vyměňují poznatky. „Někteří kluci mají zakázané řešit okruh s konkurencí. Třeba v pátek jsme Vysočina Arénu projížděli s Járou Kulhavým a Honzou Nesvadbou. Prostě záleží, jak spolu jednotliví závodníci vychází. Když jsem třeba zrovna na okruhu sám, tak zastavím a počkám na někoho z absolutní elity jako je Schurter," směje se Škarnitzl v narážce na dvojnásobného mistra světa.

Pádů bude hodně, myslí Škarnitzl

„Upřímně přiznávám, že mi vyhovují spíše jiné okruhy. Když jsme se ve čtvrtek a v pátek rozjížděli, přišla mi trať rozbitá a ve srovnání s loňským rokem neopravená. Některé pasáže už jsou hodně vymlácené. Okruh je náročný za sucha, hodně pasáží se jede po kořenech. Pádů bude asi hodně," tuší Škarnitzl.

S přibývajícími zkušenostmi organizátoři při plánování tratí hodně mění přístupu. „Dost se dbá na to, aby okruhy byly sjízdné za každého počasí. Už nenajdeme mnoho úseků, které jsou hodně nebezpečné jako v minulosti," popisuje Škarnitzl.

Nicméně provazy vody jsou pokaždé předzvěstí mnoha nepříjemností. Mění se něco na přípravě za drsných podmínek? „Po snídani vyrazím na silnici, přibližně na půl hodiny v intenzitě. Za jakéhokoliv počasí. Nemám totiž rád trenažéry ani válce. Pak ještě zamířím na chviličku na bikovém kole do lesa, abych otestoval aktuální podmínky. A v podobných deštivých podmínkách si dám i běžeckou abecedu, abych si protáhnul všechny svaly a kotníky, protože je velký předpoklad, že se bude hodně běhat," tušil při pohledu na zamračenou oblohu v Novém Městě Škarnitzl.

Reklama

Související témata: