Hlavní obsah

Extraliga má kvalitu a naším cílem je střed tabulky, říká trenér volejbalové Příbrami Kop

Ústí nad Labem

Před rokem a půl se bývalý volejbalový reprezentant Martin Kop vrátil po dlouhé době do české extraligy. Stal se trenérem VK Příbram a momentálně se se středočeským týmem pohybuje ve středu tabulky. „Liga se mi líbí, má kvalitu,“ řekl zkušený kouč v rozhovoru pro Sport.cz. po víkendovém zápase v Ústí nad Labem.

Foto: Josef Pešout, Právo

Trenér Martin Kop.

Článek

Co vás přimělo k návratu do českého volejbalového prostředí?

V zahraničí jsem něco odehrál, pak i odtrénoval. Jsem ale Čechem a chtěl jsem po dvaceti letech v cizině domů, což se mi splnilo. A vážím si možnosti trénovat v extralize.

Zůstaňme u současnosti. Narušila vám extraligová porážka v Ústí nad Labem plány?

Přijeli jsem sem vyhrát. Ztratili jsme ale tři body, které musíme nabrat jinde. Celkově jsme ale se sezónou spokojeni. Figurujeme ve středu tabulky a naším záměrem je udržet se v první šestce.

Co vám schází na elitní čtveřici klubů?

Liberec, Kladno, České Budějovice a Karlovarsko mají oproti ostatním kvalitnější, silnější, širší a vyrovnanější hráčské kádry. To je odděluje od zbývajících celků, které bojují o umístění mezi pátým a dvanáctým místem.

A právě se zvučnými soupeři vás čeká série zápasů. S čím do ní půjdete?

Ve čtvrtek 11.ledna hostíme v Českém poháru Duklu Liberec, o dva dny později s ní hrajeme opět doma v extralize. Následují ligové duely s Kladnem a Karlovarskem a pohárová odveta v Liberci. Je to nesmírně těžký program, v němž chceme bojovat o každý set a každý míč. Jedinou výhodou snad je, že sérii začínáme dvakrát na domácí palubovce a nemusíme během tři dní nikam cestovat.

Jak se vám zamlouvá letošní ročník extraligy?

Moc se mi líbí. Letos jsou všechny týmy na solidní úrovni. Kromě zmíněné elitní čtyřky přitahují diváky i další celky. I tím je liga pro fanoušky atraktivní. Třeba v Ústí nad Labem se zvedla návštěvnost, jak jsme poznali v minulém kole, a výkonnost společně s kulisou hned dělají lepší dojem.

Reklama

Související témata: