Hlavní obsah

Wozniacká zapomněla šek na 31 miliónů. Mám co jíst, tenis nehraju pro peníze, mávla rukou

New York

Dánská tenistka Caroline Wozniacká se finálovou účastí na letošním US Open opět přihlásila k absolutní elitě a znovu dokázala předvádět svůj nejlepší tenis, s nímž se v minulosti probojovala až na první místo žebříčku. I přes různé životní peripetie a výkyvy ve výkonnosti si navíc, zdá se, drží svoji typickou pohodovou image, s nímž se nese možná překvapivě vlažný vztah k vydělaným penězům.

Foto: Eduardo Munoz, Reuters

Serena Williamsová (vpravo) a Caroline Wozniacká se při předávání trofejí po finále US Open skvěle bavily.

Článek

Americký list The Wall Street Journal připomněl historku právě z nedávného US Open, po němž si Dánka zapomněla vyzvednout šek pro finalistku v hodnotě 1,45 miliónu dolarů (cca 31 miliónů korun).

Po všech povinnostech spojených s finálovou účastí, které zahrnují rozhovory, focení a předání trofeje, odjela do svého bytu na Manhattanu. Za půl hodiny ale mířila do tenisového centra znovu. „Zapomněla jsem si vyzvednout prize money," smála se.

Podobnou historku přidal i její manažer John Tobias, Wozniacká si prý zapomněla říct i o sponzorské bonusy v hodnotě 500 000 dolarů (téměř 11 miliónů korun) za finálovou účast ve Flushing Meadows. Podle manažera o nich ani nevěděla.

Táta by trénoval i zadarmo

Rodačka z Odense prý ani nevěnuje pozornost pohybům na svém bankovním kontě a ani neví, kolik platí svému trenérovi, jímž je dlouhodobě otec Piotr. „Táta by mě ale trénoval i zadarmo, může si dovolit, co chce. Já mám dost na to, abych měla co jíst a ještě si koupila pěkné boty. Pro mě to celé je o samotném tenisu a vyhrávání trofejí. Nejsem motivovaná penězi," cituje tenistku The Wall Street Journal.

Wozniacká si vedle tučných prize money přijde na velmi slušné peníze i z dalších komerčních aktivit. Ročně vydělá 10 miliónů dolarů (cca 215 miliónů korun) ze sponzorských smluv s firmami jako Adidas, Babolat, Rolex atd.  Je to spousta peněz, ale ani zdaleka v tomto směru nepatří mezi špičku. Třeba i Číňanka Li Na, která nedávno ukončila kariéru, měla výdělky téměř dvojnásobné.

O královně marketingu, Marii Šarapovové, ani nemluvě. Komerční příjmy Rogera Federera za rok se například odhadují na více než 50 miliónů dolarů, tedy přes miliardu korun. Přitom Wozniacká je díky svém půvabu, mládí a skvělým komunikačním schopnostem pro firmy ideálním prostředkem pro jejich kampaně.

Třeba na twitteru má čtyřiadvacetiletá tenistka 700 000 příznivců a sama se dokáže domluvit osmi jazyky. „Jenže já nikdy nijak nepřemýšlím o své značce. Chci jen dělat věci co nejlépe pro sebe i své sponzory. Ale necítím žádný tlak, protože tenis nehraju pro peníze," dodala bývalá světová jednička.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NHL

Calgary - San Jose 5:1

Premiérový gól v NHL a navrch bitka. Český útočník zažil v zámoří velký večer
NačítámNačíst další články