Hlavní obsah

Vysněný přestup zhatil agent? Miliardovou provizi gigant nezaplatil

Aktualizováno

Zbláznil se? Fotbalový svět je v šoku. Britská média přišla se senzačním odhalením, co nejspíš zhatilo přestup Erlinga Haalanda z Dortmundu do Chelsea. Hráčův agent Mino Raiola požadoval pro hráče odměnu ve výši 820 000 liber týdně, skoro 24,5 milionu korun. Sám by také netratil, součástí dohody měla být odměna pro něj samotného ve výši 34 milionů liber, což je více než miliarda korun. Blues měli dlouho o bombarďáka BVB zájem, nakonec ale dostal přednost Romelu Lukaku.

Foto: Leon Kuegeler, Reuters

Erling Haaland po výhře Dortmundu proti Frankfurtu.

Článek

Možná už se těšil, jak bude válet na Ostrovech Premier League v týmu Blues, Chelsea měla velký zájem, jenže z obchodu nakonec sešlo. Haaland má smůlu. Do titulků médií se sice nakonec dostal, jenže v úplně jiné souvislosti, než by si přál. Za všechno může hráčův agent Mino Raiola, chlapík, který zastupuje třeba Paula Pogbu (PSG mu nabízí příští rok v létě za podpis smlouvy kontrakt na 510 000 liber týdně), nebo Zlatana Ibrahimovice.

Když Raiola vytasil podmínky, které by pro hráče a potažmo pro sebe v kontraktu mít, musela vedení Chelsea trochu spadnout brada. Ne, že by Blues museli šetřit, ale všechno má své meze. I německý Bild píše, že požadovat 820 000 liber týdně pro hráče a pro sebe odměnu za přestup ve výši miliardy, je odstrašujícím příkladem, jak zhatit slibně rozjetý přestup.

I když je Haaland považován za velmi žhavé fotbalové zboží a jeho jméno je spojováno s Realem Madrid či Manchesterem City, může se také klidně stát, že nakonec nepřestoupí a zůstane v Dortmundu. Do hry se údajně vložil i Manchester United, jenže ten by rád hráče získal až za rok v létě, kdy bude možné využít klauzuli ve smlouvě hráče, která zaručuje, že bude hráč uvolněn za 64 milionů liber.

Haaland, který v minulé sezoně zaznamenal v 41 zápasech neuvěřitelných 41 gólů, má po svém působení v norském Mölde, velmi blízko k současnému manažerovi Rudých ďáblů Ole Gunnaru Solskjaerovi.

Reklama

Související témata: