Hlavní obsah

VIDEO: Ferrari jde ve stopách McLarenu, nový monopost nemá zlomený nos

Ve slavnostním duchu se neslo páteční dopoledne v sídle týmu Ferrari v Maranellu. Scuderia představila světu letošní - v pořadí již devětapadesátý - monopost formule 1 s označením F138, který má navázat na slavné momenty v historii nejúspěšnější stáje v elitním seriálu. Rozdíl proti loňskému vozu je patrný na první pohled: Ferrari vsadilo na design bez schodu na přední části auta, tedy v duchu konceptu, který už v minulé sezóně jako jediná z velkých hráčů razila stáj McLaren.

Odhalení nového monopostu Ferrari F138Video: ferrari.com

 
Článek
Fotogalerie

Jméno vozu, který byl mimo jiné připravován ve větrném tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, protože vlastní tunel Ferrari prochází rekonstrukcí, v sobě nese připomínku letopočtu a osmičku jako odkaz na osmiválcové motory, které mají po osmi letech používání ve formuli 1 derniéru a v příští sezóně je nahradí šestiválce.

Nevýznamné změny v pravidlech pro letošní rok s sebou nepřinesly žádnou revoluci v designu vozů, Ferrari ale absencí zlomeného nosu udělalo tah, který bije do očí. "Zaměřili jsme se hodně na spolehlivost vozu, jemné ladění detailů, třeba i při zastávkách v boxech. Jsou to drobné věci, které ale rozhodují. Letošní ročník nebude jednoduchý, přesto věříme, že nás posune výš," řekl při slavnostní premiéře šéf stáje Stefano Domenicali.

"Myslím, že na startu letošní sezóny nelze očekávat takovou divočinu, jakou jsme viděli loni. Sedm vítězů v sedmi úvodních závodech, to bylo něco. Letos to bude asi víc stabilizované, protože pravidla se tolik nezměnila a bude se hodně navazovat na uplynulý rok. Samozřejmě doufám, že naše vozy budou mezi těmi, které budou hrát prim," poznamenal nad rudým monopostem loňský vicemistr světa Fernando Alonso.

Hlavní snahou Ferrari bylo dát jezdcům vůz, který bude od první chvíle konkurenceschopný. "Předešlé roky jsme během zimních testů zjišťovali, že v porovnání s konkurencí ztrácíme. Proto bylo klíčovým zádáním postavit auto, které tuto ztrátu smaže. A věříme, že už příští týden v Jerezu bude patrné, jak jsme přípravu zefektivnili," doplnil Domenicali.

Ferrari čeká na titul od roku 2007

Italské stáji se ani v loňské sezóně nepodařilo narušit nadvládu Red Bullu, Alonso byl nicméně v boji o celkový triumf až do posledního závodu a v konečném účtování skončil druhý se ztrátou pouhých tří bodů. Nejúspěšnější tým historie formule 1 titul slavil naposledy v roce 2007, kdy seriál ovládl Kimi Räikkönen, a v Maranellu proto všichni doufají, že se letos konečně podaří rekordní statistiku (851 absolvovaných Grand Prix, 219 vítězství, patnáct jezdeckých titulů, šestnáct triumfů v Poháru konstruktérů,  207 pole position a 228 nejrychlejších kol v závodu) ještě vylepšit.

"Být druhý, s tím se špatně srovnává. Loňský rok je ale za námi a nadcházející sezónu očekáváme s napětím," dodal Domenicali.

Ferrari se v úterý 5. února zapojí do oficiálních testů v Jerezu. Jako první nový monopost otestuje Felipe Massa, jehož na jihu Španělska prostřídá Pedro de la Rosa. Vicemistr světa Fernando Alonso se za volant posadí poprvé 19. února při testech v Barceloně. Nový ročník mistrovství světa odstartuje 17. března v australském Melbourne.

Letošní premiéry monopostů formule 1
28. lednaLotus E21
31. lednaMcLaren MP4-28
1. únoraFerrari, Force India
2. únoraSauber
3. únoraRed Bull
4. únoraMercedes, Toro Rosso
5. únoraCaterham
19. únoraWilliams

Reklama

Související témata: