Hlavní obsah

Koncept nového Sauberu ovlivnila Pérezova nehoda v Monaku

Dva roky stará nehoda Sergia Péreze při kvalifikaci na Velkou cenu Monaka byla jedním z vodítek inženýrů týmu Sauber při úvahách o konceptu monopostu pro letošní ročník mistrovství světa vozů formule 1. Hlavní oblastí, na kterou se Sauber při stavbě auta zaměřil, byla zadní část.

Foto: Michael Buholzer, Reuters

Jezdci stáje Sauber Nico Hulkenberg (vpravo) a Esteban Gutierrez odhalují monopost C32.

Článek
Fotogalerie

Hlavní designér Matt Morris při víkendovém představení nového vozu poukázal na fakt, že monopost má výrazně užší bočnice, jejichž design významně ovlivnila Pérezova monacká nehoda při třetí části kvalifikace v roce 2011. „Checo (Pérez) měl poměrně vážnou nehodu a když jsme dostali vůz do ruky a viděli zapasované bočnice do vozu, říkali jsme: To by nás zajímalo, jestli bychom to tak mohli udělat normálně. Proudění vzduchu kolem bočnic má zásadní vliv na vše, co se děje v zadní části," poznamenal Morris.

Sauber u nového vozu snížil hmotnost, významnou proměnou prošly brzdy, které tým testoval již loni, ale dosud je neprověřil při závodu. Z loňského předchůdce vychází koncept výfuků, stejně jako předního křídla. „Vzhledem k drobné úpravě v pravidlech jsme ale na struktuře nového předního křídla strávili spoustu času," podotkl Morris.

Vedení týmu se během slavnostní premiéry také vyjádřilo ke spekulacím, že by Sauber v příští sezóně mohl změnit dodavatele motorů. Osmiválce vystřídají šestiválcové motory s turbem a Sauber prý zvažoval přechod od Ferrari k Mercedesu, s nímž spolupracoval při svých začátcích ve formuli 1 v 90. letech. „S Ferrari spolupracujeme víc než deset let, takže je to pro nás nejpřirozenější spojení. Současně je ale stále příliš nezodpovězených otázek, protože zatím nebyly jednoznačně vysvětleny všechny nejasnosti. Nicméně ale mohu popřít, že bychom jednali s jakýmkoliv jiným dodavatelem," prohlásila šéfka stáje Monisha Kaltenbornová.

Letošní premiéry monopostů formule 1

28. lednaLotus E21
31. lednaMcLaren MP4-28
1. únoraFerrari F138, Force India VJM06
2. únoraSauber C32
3. únoraRed Bull RB9
4. únoraMercedes, Toro Rosso
5. únoraCaterham
19. únoraWilliams

Reklama