Rubriky:

Běžkyně sobě

Ženy a motivace k běhu: jak vydržet

2. února 2015 09:34 - Praha

Ach ty ženy, říkají často muži, kteří mívají k běhu mnoho různorodých osobních motivací. A ženy? Důvody, proč se vybavily běžeckými botami, se často smrskávají na jeden jediný: chci zhubnout, změnit postavu.

 

RunCzech

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Honba za štíhlou postavou však skýtá mnoho nástrah. Při běhu není důležité jen začít, ale i vydržet.

Jak se tedy motivovat, abychom u něj my ženy vydržely?

Stanovte si reálný cíl

Mnoho začátečníků dělá zásadní chybu: začne běhat bez cíle. Chtějí se hýbat a tak obují kecky a běhají bez jakéhokoliv systému. Běh je pak často brzy omrzí. Cílem nemusí být jen zhubnout, ale třeba i připravit se na závody. Když budete mít cíl, snáz u běhu zůstanete.

Běháte i pro zdraví

Každý den si připomeňte, že běh blahodárně působí na váš organizmus. Pokud vás začne píchat v boku, je to jasný signál příliš vysoké rychlosti běhu a nesprávného dýchání – a to by vás mohlo od dalšího běhání odradit. Ke správnému běžeckému tréninku neoddělitelně patří také strečink. Důkladným protažením hlavních svalových skupin totiž zamezíte zranění, ale také urychlíte následnou regeneraci. Čekáte-li od běhu váhový úbytek, čas od času se postavte na váhu a potěšte se z toho, jak vaše kila ubývají.

Jak by měl vypadat ideální trénink:
1. Zahřívací fáze – svižná chůze, volný běh
2. Krátké protažení
3. Technické cvičení – několik cviků z běžecké abecedy
5. Fáze na vychladnutí – chůze, volný běh
6. Protažení – ideálně v teple

Zaznamenávejte si pokrok

Založte si běžecký deník, do kterého si budete poznamenávat každodenní úspěchy či rekordy, přidávejte nové výzvy a cíle.

Běhejte s přáteli

Pokud se vám podaří najít zaníceného sparingpartnera, dokáže vás povzbuzovat nejen k lepším výkonům, ale i k pravidelnosti. Budete se na běžecký trénink víc těšit. Další možností je začlenit se do běžecké komunity, kde si můžete vyměňovat cenné zkušenosti. Díky technologii se dnes můžete spolehnout i na „virtuálního kamaráda/kamarádku". Na trhu je již řada běžeckých aplikací, které zaznamenávají nejen délku vašeho běhu, ale i tepovou frekvenci, spálené kalorie a mnoho dalšího.

Odměňte se

Dejte si závazek, že když vydržíte pravidelně měsíc běhat, koupíte si nové běžecké tričko nebo třeba boty. Dopřejte si také vydatnou regeneraci – masáž nebo sauna je ideální odměnou po běžeckém tréninku.

Vyhýbejte se nudě

Měňte prostředí, ve kterém běháte. Jestliže vás už omrzela cesta, po které běháváte, zvolte jinou. Nová trasa vás jistě příjemně překvapí. Pokud máte pocit, že zvládnete už i náročnější běh, můžete zvýšit tempo a nebo například rovinu nahradit kopcovitým terénem.

Bavte se

Běh by pro vás neměl být torturou, ale příjemně strávenou částí dne. Běhejte v přírodě, kde můžete nasát pozitivní energii nebo si nasaďte sluchátka a pouštějte si oblíbené písničky. Je důležité, abyste si běh spojili s relaxací, ne s úmornou dřinou.

Markéta Lyachová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce