Rubriky:

Běžkyně sobě

Sportující maminky jsou in. I se svými kočárky

4. března 2015 12:04 - Praha

Potkat při běhání maminky, které poklusávají zapřené o kočárky, není v dnešní době vůbec nic neobvyklého. Dávno pryč jsou časy, kdy si čerstvé maminky netroufly po porodu na velké sportování. Naopak, správná moderní žena jde do toho naplno a chce se dostat co nejdříve do kondice. A co víc, své miminko nezanedbává, ale na svou cvičební misi ho může brát s sebou. Zkrátka, sportující maminky jsou hit a běh s kočárky zaznamenává opravdový boom.

 

Petr Hloušek, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Vlastně se touto aktivitou spojuje příjemné s užitečným. Na procházky s kočárkem se chodí tak jako tak, proč to tedy rovnou nespojit i se snahou dostat se opět do kondice. Nic se však nemá přehánět, proto raději začít pomalu, s ohledem na svou momentální fyzickou kondici. Běh s kočárkem totiž efektivně zapojuje všechny svaly v těle.

Jakkoliv zní tato aktivita složitě, neznamená nutně hned uběhnout maratónskou vzdálenost. Pár set metrů poklusu kombinovaných s chůzí pomůže správně rozpumpovat srdce, následné posilování, při kterém kočárek chytře poslouží jako opora, zase prospívá váze a dopomůže ke zpevnění ochablého svalstva. A zamáva poporodním kilům.

I pro ženu, která by si přece jen sama netroufla takto vyběhnout a ve velkém začít sportovat, je zde ideální řešení v podobě speciálního programu.

„Když se mi narodila dcera Liliana, byla jsem v situaci asi jako každá maminka. Cítila jsem se osaměle, občas jsem vyrazila na brusle nebo procházku s kočárkem, ale to mě časem přestalo bavit. A víc příležitostí, jak se dostat ven, nebylo. Takže jsem sestavila vlastní cvičební program, nejprve jen pro sebe a pár známých. Za poslední roky se ale tahle aktivita ohromně rozšířila," říká zakladatelka cvičení Fitmami Pavla Maříková, která působila jako fitness trenérka.

Co nabízí program Fitmami?
intervalový trénink o délce 60 minut, který kombinuje kardio cvičení a posilovací bloky
cvičení s kočárky i bez nich; lze zapojit i starší děti například na koloběžkách nebo odrážedlech
rychle viditelné výsledky při cvičení alespoň 2 x týdně po dobu 60 minut a dodržování zdravého stravování
individuální přístup ke každé mamince s ohledem na její pohybové možnosti a zdravotní stav
odborná pomoc a poradenství

A proč je společné cvičení maminek s dětmi v kočárku tak oblíbené? Některé důvody jsou ryze praktické. Například odpadá nutnost shánět hlídání pro miminko. „Důležitý je i sociální aspekt. Při cvičení s kočárky se ženy seznamují s ostatními maminkami, které jsou stejně naladěné, a lépe mohou zapadnout do kolektivu," říká Pavla Maříková. Bez zajímavosti není ani fakt, že zapojením miminka do pohybových aktivit maminky si právě děti takto samy postupně budují svůj vztah ke sportu.

A kdy je pro čerstvé maminky ideální čas vyrazit ven a začít své tělo opět dostávat do kondice? Rozhodně doporučujeme s jakýmikoliv zátěžovými aktivitami začít až po šestinedělí. Maminka by měla být zdravotně zcela v pořádku a pohyb přizpůsobit svým aktuálním fyzickým možnostem. Žena, která během těhotenství ani před ním příliš nesportovala, bude jakýkoliv zásadní pohyb, jakým je právě běhání, zvládat jinak, než ta, která se cvičení před porodem věnovala pravidelně. Všechno chce svůj čas, nebojte se a vydržte.

Strach ze ztráty mateřského mléka

Zapomeňte i na horlivé internetové diskuze, že jakékoliv cvičení po porodu má negativní vliv na mateřské mléko. Je to holý nesmysl. „Maminky se mne na toto téma často ptají. Mají strach, že mohou o mléko zcela přijít. To je ale jen hloupý mýtus. Běžné sportovní aktivity, které se dělají rekreačně, nemají absolutně žádný vliv na množství ani kvalitu mateřského mléka," vysvětluje Pavla Maříková.

A pokud se rozhodne maminka vyrazit ven s kočárkem za účelem sportu, nemusí se vůbec obávat, že by její obyčejný kočárek neobstál v konfrontaci se super sporťáky. Těch pár stovek metrů zvládnou i obyčejné golfky. Tak pojďte do toho, milé maminky. Je čas oprášit své tenisky (i kočárek) a vyrazit ven.

Eva Hromádková, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce