Rubriky:

Běžkyně sobě

Běžci a pedikúra? Nejde jen o výsadu načinčaných paniček

30. října 2015 07:25 - Praha

Ajéje, povzdychla jsem si mnohokrát. Ostrý nehtík na noze se mi nepříjemně zařezával do sousedního zrovna ve chvíli, kdy jsem se vydala „spolykat“ naplánovanou dávku kilometrů. Když poběžím dál, daleko to nebude, to mi bylo jasné. Když se vrátím a nehty správně ostříhám, nezbude mi na vytyčenou kilometráž čas. Lepší ale pokrátit kilometry než se s nepříjemným zářezem potýkat několik dní.

 

Milan Malíček, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Samozřejmě vím, že každý běžec musí svým nohám věnovat dostatečnou péči - především pak chodidlům a správně ostříhaným nehtům. Věřte, že pedikúra není jen výsadou načinčaných paniček. Běžcům a běžkyním se rozhodně vyplatí.

Postačí vám domácí péče. Nejprve nohám dopřejte lázeň s horkou vodou, která připraví pokožku na další ošetření. Koupel by měla trvat 10 - 15 minut. Zkuste si do vody kromě koupelové soli přidat také pár kapek citrónu, který pomáhá změkčovat kůži. Poté nohy důkladně osušte i mezi prsty, abychom snížili riziko vzniku plísní a začněte s obrušováním zrohovatělé kůže. Ideální je na to pemza, případně skleněný pilník, který má tu výhodu, že je jemnější a dá se snadno omývat.

Nejvíce pozornosti věnujte patám, které jsou nejvíce namáhány - při běhu i při chůzi a dochází tu k častému zrohovatění kůže. Během domácí pedikúry se raději vyvarujte používání "seřezávače", žiletky nebo břitvy. Nešetrným použitím těchto pomůcek si můžete spíše ublížit než pomoci. Po úpravě pemzou nebo pilníkem můžeme nohy "dobrousit" ještě peelingem. Bohatě vám k tomu postačí i ten tělový.

Co byste ještě měli vědět:
Koupel:
• Nikdy nohy nemyjte v lázni s teplotou nižší než 16 °C a vyšší než 35 až 40 °C. Nedělejte to ani těsně před běháním. Kůže pak změkne, stane se citlivou na tlak a tvoří se puchýře. Mytí není vhodné ani těsně před spaním, kdy koupel nohou povzbudí organismus.
Přísady do lázně:
• při unavených nohách: sůl
• při plísni a pocení: extrakt dubové kůry (maximálně dvakrát týdně)
• při prasklinách nohou: syrovátka a mléko
• při zanícených nohách: lázeň s černým čajem
Peeling:
Hrubá chodidla se zrohovatělou kůží lze změkčit peelingem. Smícháte čtyři polévkové lžíce mořské soli se dvěma lžícemi olivového oleje. Kůži zvlhčíte a peelingovou směs vmasírujeme krouživými pohyby a poté osprchujeme. Pak lze zrohovatělou kůži dobře odstranit, nejlépe pemzou.

A jdeme na nehty. Při pedikúře na ně rozhodně nesmíte zapomenout, jinak si zaděláváte na problémy. Ostrý nehet, který se zaklínil do sousedního, je jen malý „předkrm". Při dlouhých bězích by vám totiž mohly nehty zčernat nebo dokonce slézt.

Při stříhání je důležité použít kvalitní nůžky nebo kleštičky určené přímo na pedikúru. „Nehty se zásadně musejí zastřihávat rovně," upozorňuje pedikérka Petra Kasalová. „Jinak riskujete, že vám do kůžičky bolestivě zarostou." Nehet na malíčku se nestříhá, stačí vám na něj pilník. „I ostatní nehty po ostříhání zapilujte," radí ještě pedikérka.

Důležitá je také správná velikost bot. Pokud vás bota tlačí, nehty nemohou správně růst. „Mají tendenci zarůstat," popisuje Kaslová. „Na závěr svá chodidla potřete mastným krémem."

Markéta Lyachová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce