Rubriky:

Běžkyně sobě

Bujné poprsí a běžkyně. Jak zabránit nepříjemným pocitům a bolesti?

26. února 2016 14:00 - Praha

Kombinace bujného poprsí a běhu může být pro ženy někdy utrpením, které si nedokážou muži běžci představit. Váha, pohyb nahoru a dolů, který nemusí být vždy příjemný. Co s tím, dá se tady s přírodou bojovat? Dá, ale snadné to není. „Může jít o bolestivý stav, který škodí běhu,“ řekla pro server runnersworld.com sportovní fyzioterapeutka Deirdre McGhee.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jednou z možností do palety zlepšení je i posilování zádových svalů, ty mohou zabránit špatnému držení těla při pohybu. Proto při cvičení nezapomínejte na posílení středu těla, spodní a střední části zad. Tyto svaly vám poté pomohou lépe stabilizovat páteř.

Svoji roli hraje samozřejmě velikost prsou, ale také elasticita kůže, která prsa pokrývá. S postupujícím věkem ztrácí kůže na pružnosti, čímž může při běhání docházet k nadměrnému pohybu prsou. Čím více se „odráží", tím více trablů působí. Může dojít také k narušení vazů, které drží prsa – ňadra pak mohou být povislá a bez pevného tvaru.

Měřením se zjistilo, že prsa o průměrné velikosti 38D vykonají při běhání pohyb kolem třinácti centimetrů. Menší prsa se odráží asi o pět centimetrů méně. „Odrážení nelze zcela vyloučit, ale podpůrnou podprsenkou lze rozsah snížit asi o polovinu," tvrdí McGhee.

Používejte i krémy

Cílem je, aby se prsa pohybovala společně s trupem, takže nalezení vhodné sportovní podprsenky je prvním krokem, aby se zabránilo nadměrnému tření. Čím méně se podprsenka pohybuje při běhání, sportu, tím méně bude docházet ke třetí, které je pro běžkyně nepříjemné. Jedno ale bude platit stále. Větší prsa se krotí obtížněji, proto se doporučuje používat proti odřeninám balzámů a krémů na citlivá místa.

Zmírnit bolest lze pomocí několika jednoduchých triků. Hodně podprsenek má tenká ramínka, což při běhání přenáší tlak na ramena, která se postupem času promění v oblast, která je citlivá na dotyk, natož pro běhání. I když není možnost snížit hmotnost prsou, zkuste běhat s tělem, které zůstane vztyčené, pokuste se nepředklánět.

Dalším plusovým bodem je sportovní podprsenka z materiálů, které lépe odvádí pot, čímž také snížíte podráždění kůže. Základ je ji při koupi vyzkoušet, takže v tomto případě odolejte nákupu on-line a zajděte přímo k prodejci. Ten vám může poradit, doporučit, vy uvidíte na vlastní oči a vyzkoušíte si polstrovaná ramínka, výztuhy, střih, materiál. Pokud je podprsenka nepříjemná při chůzi, cvičeni, protahování, nepřemýšlejte, že ji využijete někdy pro běhání. Nikdy!

• Obruče: měly by být vyrobeny ze širokého a elastického materiálu, který bude podporovat vaše prsa. Zapněte podprsenku na nejvolnějším háčku, poté budete mít prostor pro případnou úpravu, utažení.

• Ramínka: měla by být široká a polstrovaná, tak aby se nemohla zarýt do vašich ramen.

• Košíčky: k zamezení pohybu by měly košíčky pokrývat celá prsa, žádné mezery. Také mějte na paměti, že sportovní podprsenka se může lišit od té, kterou nosíte pod vaše malé černé šaty do společnosti.

• Kostice: důležité je, aby seděla na žebrech, pak zamezíte pohybu.

• Přední pásmo: střed podprsenky by měl sedět na hrudní kosti, zpříma mezi prsy.

Do sportu se stále více a více dostává kompresní oblečení, sportovní podprsenky nejsou výjimkou. Můžete se tak setkat s dvojím vrstvením. Ale i tady platí, zkuste více typů. Pokud máte obavy z nákupu, nejste si jisté, ujistěte se, že můžete vybraný vzor do určitého data vrátit.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv září říjen listopad prosinec leden 2017 únor 2017 březen 2017 duben 2017 květen 2017 červen 2017 červenec 2017 srpen 2017 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj Slovensko Polsko
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce