Rubriky:

Běžkyně sobě

Od atletického oválu k plotně a zpět: Kamila a všestranný favorit na talíři – ovesné vločky

30. března 2017 13:07 - Praha

Kamila Skalinová je všestranná sportovkyně, kterou můžete potkat na řadě závodů – a mnohdy i na bedně. Maminka pěti dětí mluví několika jazyky, každý měsíc naběhá bezmála dvě stě kilometrů a ráda čte. Dnes se s vámi podělí o své zkušenosti i tipy na zdravé mlsání.

 

archiv autorky

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jak dlouho běháš a co děláš, když neběháš?

Dlouho – asi tak 20 let. Ale posledních 7 let hodně intenzivně, včetně závodů, s přestávkami na těhotenství – i když při tom posledním jsem běhala, dokud to šlo. Za loňský rok jsem naběhala 2000 kilometrů. Jinak než jsem měla děti, pracovala jsem jako obchodník v různých firmách, umím pár jazyků (francouzština, italština, angličtina), tak jsem to využila. Dnes jsem na mateřské, a tak občas něco překládám z domova. Naposledy z italštiny dětskou knihu. Největším koníčkem je sport – hlavně běh, koloběžka, kolo, v zimě běžky i sjezdovky. Dále si ráda poslechnu dobrou hudbu a ráda čtu.

Oblíbené závody? A raději silnice, nebo terén?

Závodím jak v terénu, tak na silnici. Oblíbené mám ty závody, kde je i doprovodný program pro děti, kde můžou i běžet: POŠUK (Pošemberský ultrakros), Od nevidim do nevidim (tady pomáhám kamarádovi Honzovi Říhovi s organizací), Babický trail, Lipanská stezka.

Ostatní členové rodiny tedy také všichni sportují?

Dětem je 2, 6, 8, 15 a 18 let. Snažíme se je vést ke sportu, oba kluci hrají fotbal, holky chodí na aerobik, turistický kroužek a o víkendu vyrážíme na závody nebo na kolo, dlouhé procházky, lyže atd. Manžel běh moc nemusí, ale podporuje mne, za což jsem mu vděčná.

Největší úspěch či nejhezčí zážitek a pocit z běhu?

Pocit mám dobrý z každého závodu. Snažím se vždy běžet tak, abych si v cíli mohla říct, že jsem do toho dala maximum. Závodit mě baví a ráda posouvám svoje limity. Nejlepší pocit jsem však měla v cíli maratónu v Itáli (dárek od manžela ke čtyřicátinám) u jezera Lago di Garda, kde se mnou do cíle běžely moje holky, to i slza ukápla. Výsledný čas 3:43 bylo v maratonu zatím moje maximum. Jinak jsem samozřejmě ráda, když se na nějakém závodě dobře umístím a zaběhnu dobrý čas, loni jsem si dala osobák na desítce (44 minut) a na půlmaratónu (1:39).

Jak moc je pro tebe důležitá zdravá a pestrá strava? Bylo to tak vždycky?

Co se týče jídla, určitě dbám na to, aby naše rodina jedla zdravě. Denně vařím, někdy i dvakrát, nekupuji vůbec polotovary, mám ráda poctivá domácí jídla. Jíme hodně zeleniny i ovoce a snažím se dávat přednost kvalitě před kvantitou. V létě máma vypěstuje na zahradě hodně zeleniny, má i tři slípky. A já se chystám letos založit záhon i na naší malé zahradě. Kluci a chlap mají rádi maso, já moc ne, proto se u nás jídla různě střídají. Občas někdo remcá, když se objeví zapékané lilky nebo cukety, něco z pohanky nebo jáhel, ale už jsou zvyklí. Knedlo, zelo, vepřo každý den u nás opravdu není, ale občas ano. Razím v jídle heslo: zlatá střední cesta, žádné extrémy. Vegetariáni, vegani, vitariáni , raw strava, paleo dieta a nevím, co ještě, u nás tedy neletí.

Co nejvíce potěší tvé chuťové pohárky? Hřešíš někdy?

Určitě někdy hřeším, mám ráda sladké, to se musím krotit, a moc ráda mám pivo, nejlépe Plzeň, to si po závodech dám s chutí. Snažím se, aby děti nejedly tolik sladkostí, což je v dnešní době dosti těžké. Občas jim upeču nějaké zdravé sušenky, také sušíme jablka i jiné ovoce, v létě dělám marmelády, zavařuji okurky, sbíráme šípky. Zkrátka co nejvíc domácího.

Tolik hladových krků – máš své osvědčené rychlovky, které nezklamou?

Je nás hodně, proto vařím denně polévku, tentokrát například bramboračku, a jako hlavni jídlo máme dnes halušky. Manžel je Slovák. Také jsem dětem upekla sušenky z ovesných vloček, to mají moc rády.

Co u tebe v kuchyni nikdy nechybí? Dáš nám nějaké tipy?

Ovesné vločky, ty používám opravdu hodně, téměř na všechno: na sušenky, na kaši, na zdravější zahuštění polévek, ale třeba také do karbanátků. Jsou plné vlákniny, vitamínů a stopových prvků a mají nízký glykemický index. Vloček sníme měsíčně několik kilogramů.

Vanda Kadeřábková-Březinová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv srpen září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce