Rubriky:

Co na talíř

Konec volských ok. Obyčejné vejce neobyčejně

16. března 2015 15:51 - Praha

Vejce najdeme v každé domácnosti, narazíme na něj skoro v každém receptu a je pro nás jednou ze základních potravin. Už snad pominuly časy, kdy jsme se obávali cholesterolu, který vejce obsahuje, protože také zároveň obsahuje cholin, látku jež hladinu cholesterolu snižuje.

 

Veronika Dimitrovová, Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Vejce je výborným zdrojem vitamínů, minerálních látek a živin – především kvalitních bílkovin. Jedno vejce obsahuje 6 gramů proteinu, navíc jednoho z nejkvalitnějších a pro tělo nejlépe stravitelných. Vejce se tak stává superpotravinou, která by v našem jídelníčku určitě neměla chybět.

Vejce jsou výborná ke snídani, společně s celozrnným pečivem dodají všechny potřebné živiny, energii a díky obsahu bílkovin a tuků dobře zasytí. Vhodná jsou ale i na svačinu během dne, do salátů nebo k večeři. Nebaví vás jíst stále dokola volská oka a míchaná vejce? Jde to i jinak!

Vajíčkové muffiny

Dvě vejce rozmícháme vidličkou a přidáme nakrájenou libovolnou zeleninu – doporučuji jarní cibulku, cherry rajčátka, papriku, kukuřici, můžeme přidat i kuřecí šunku a nějaké koření dle chuti (oregano, bazalka, sůl, pepř). Vše dobře promícháme a směsí plníme formičky na muffiny, nejlépe poslouží ty silikonové. Navrch můžeme ještě přidat nastrouhaný sýr. Pečeme v troubě cca 15 minut na 180 stupňů.

Omeleta s rajčaty a jarní cibulkou

Omeleta není nic nového pod sluncem, nebojte se ale zeleninu přidat přímo k vajíčkům na pánev. A pokud máte kvalitní pánev, není ani potřeba používat olej. Já osobně mám nejraději kombinaci s cherry rajčátky a jarní cibulkou. Výborná je ale také omeleta s červenou cibulkou a potřená hořčicí nebo se špenátem a sójovou omáčkou (tip až z daleké Číny).

Ovesné palačinky

A pokud se vám nelíbí představa slané snídaně, můžete vejce přidat i do té sladké – doporučuji vyzkoušet ovesné palačinky. Na přípravu jedné porce budete potřebovat 50 g ovesných vloček, které rozmixujete na jemnou mouku, přidáte 1 vejce, 200 ml mléka a špetku kypřícího prášku. Těsto vyjde na 4 palačinky, které můžeme naplnit podle chuti ovocem, tvarohem, jogurtem a ozdobit rozehřátou hořkou čokoládou nebo javorovým sirupem.

Veronika Dimitrovová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce