Rubriky:

Co na talíř

Chcete běhat do sta let? Buďte jako veverky!

9. července 2015 13:51 - Praha

Vyhnout se předčasnému úmrtí v souvislosti s onemocněním oběhového aparátu, rakovinou, cukrovkou, s onemocněním dýchacích cest nebo degenerativních změn nervstva? Je třeba následovat veverky a chroustat alespoň za hrst oříšků denně. Tak to alespoň vypozorovali holandští vědci.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Deset let pozorovali vědci z Maastricht University mnoho desítek tisíc lidí a jejich stravovací návyky. Studie ukázala, že riziko předčasného úmrtí se snížilo o 23 %, pokud pozorované objekty snědli alespoň deset gramů oříšků za den. Počítají se vlašské, lískové, para ořechy i další včetně buráků. Co je ale zajímavé, že u arašídového másla se vědcům nepodařilo zjistit jakékoli pozitivní účinky na lidské zdraví.

Ořechy obsahují mono i polynenasycené mastné kyseliny, množství vitamínů, vlákninu, antioxidanty a jiné bioaktivní látky. Jejich konzumenti snížili zdravotní rizika o 23 %. Jde ovšem pouze o průměrnou hodnotu. U degenerativních onemocnění nervového systému pokleslo riziko dokonce o 45 %, u onemocnění dýchacích cest o 39 % a u cukrovky o 30 %. Pokud svoji konzumaci oříšků zvednete na 15 gramů denně, dostanete se k výsledkům ještě lepším.

Vědci si rovněž povšimli dalšího zajímavého faktu. Pojídači oříšků vykazovali obecně vyšší příjem také ovoce a zeleniny. Zřejmě konzumace těchto plodů pozitivně ovlivňuje i další stravovací návyky. A bomba pro dámy na konec ‒ v testovaném vzorku osob se také ukázalo, že ženy konzumující pravidelně ořechy bývají štíhlejší.

Další dobré zprávy pro běžce. Pokud tedy budeme následovat cestu ořechožravých hlodavců, budeme mít zdravé systémy, které bezprostředně potřebujeme pro vykonávání koníčku ze všech nejoblíbenějšího ‒ běhu. Je toho opravdu tak hodně, čeho si naše tělo žádá? Hrst oblíbených ořechů denně, co to je? Ovšem jako vášnivému pojídači arašídového másla se mi bude chuťovým pohárkům špatně vysvětlovat, že pro naše společné výkony nemá tato libůstka žádný význam.

Tak tedy vzhůru, do kapsy běžeckých trenýrek místo nepřirozených výtvorů chemických továren za hrst ořechů a během v běh!

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce