Rubriky:

Co na talíř

Pět potravin, které byste měli najít ve své ledničce

5. srpna 2015 13:06 - Praha

Někdo miluje nakupování, jiní ne. První jdou do obchodu pětkrát denně, aby třeba koupili jen dva banány na svačinu. Ti druzí radši jednou za pár dní naplní nákupní košík. Jenže na systému nezáleží, důležitý je obsah vaší lednice, běžecké lednice. Co máte uvnitř, ovlivňuje i váš běh.

 

Veronika Dimitrovová, Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Šachování a příprava jídla, aby bylo do těla dopraveno pravidelně a ve správném složení, je někdy kvůli pracovnímu úprku svízel, ale je snadné sáhnout do lednice, vzít a sníst. Nebo si prostě jen svačinu přidat do tašky. Pravda, dámy s kabelkami budou mít možná problém, ale vše jde.

Následný seznam pěti položek, vám umožní vyhnout se nepravidelnému přísunu potravin. Pozor. Teď se ale nebavíme o třech hlavních pilířích - snídaně, oběd, večeře. Dnes jsou na talíři věci, které chutnají, jsou rychlé a dokáží přispět k aktivnímu životnímu stylu. Základem je držet se jen jednoho pravidla, skladovat potraviny čerstvé.

Vejce: řadí se mez jedny z nejdokonalejších potravin pro běžce. Jsou variabilní a pohodlně se dají zpracovat. Můžeme je připravit na mnoho způsobů, dají se přidat k ovesným vločkám, dají se jíst samotná. Vařená se dají použít i na rychlou svačinu.

Jogurt: běžci by se měli věnovat dodávkám vápníku do své potravy. A jogurt umožňuje snadný i chutný přísun, jak tohoto dosáhnout. Vedle vápníku dostanete aktivní kultury, probiotika, které prospívají střevům. Lépe je držet se výrobků s nižším obsahem cukru a tuku.

Mléko: je nezbytné pro přípravu cereálií, a třeba také pro smoothies. Dnes je na výběr celá škála druhů mléka. Základem je kravské, ale proč nezkusit jiné. Co mandlové? Navíc pití mléka se dá vylepšit. Stačí rozmixovat mandle, kokos, kešu. Pokud máte možnost, tak rovnou tato mléka můžete koupit hotová od výrobce.

Listová zelenina: jedna z nejlepších záležitostí ve stravě, je prostě zdravá - klasický salát, ledový salát, rukola, kapusta, baby špenát. Listová zelenina není skromná na živiny, obsahuje vitamíny a minerály. Je obdařena energií, přispívá k boji s rakovinou, pomáhá buňkám, proto aspoň jedno jídlo denně by mělo být tohoto složení.

Ovoce: pryč jsou časy, kdy byl v zimě s čerstvým ovocem problém. Ovoce poskytuje běžcům vysokou dávku antioxidantů, které pomáhají odvádět volné radikály z těla. Ovoce má také vysoký obsah vody, přirozeně se vyskytující elektrolyty, které jsou blahodárné pro hydrataci, což je příhodné pro trávicí systém.

Teď už to je jen na vás. Kolik potravin máte v lednici? Maximum je pět bodů.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce