Rubriky:

Co na talíř

Děláme všechno úplně dobře? A zase ty vitamíny

29. září 2015 13:52 - Praha

Ať už jste vytrvalci, sprinteři nebo rekreační běžci, jistě si uvědomujete, že bez správného jídelníčku, který obsahuje důležité vitamíny a minerály, budou běžecké pokroky přicházet pomaleji a regenerace bude zdlouhavá a bolestivá.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Běžecký trénink je často komplikovaný svalovými křečemi, bolavými klouby, nedostatkem energie a pomalou nebo nedostatečnou regenerací. Dalšími vlivnými narušiteli, mohou být věk, nadváha, stres či alkohol, cigarety nebo jiné látky. Však si každý sáhněte do svědomí! Všichni nějaké ty neřesti máme, jsme přece jenom lidi.

Jistě si někteří z vás říkají: „Já běhám pravidelně 4x týdně a můj jídelníček mi sestavil nejlepší výživový poradce." Jenže přesto se necítíte tak, jak byste očekávali. Projevuje se dlouhodobá únava, která ovlivňuje pracovní výsledky i osobní a sportovní život a vyústí v nevyhnutelný stres. A vy se ptáte: Co dělám špatně?

Pokryto?

Chyb v našich rádoby dokonalých trénincích a jídelníčcích je mnoho. Každý máme ty své. Nikdo není dokonalý, a kdo si myslí, že je, je pokrytec. Promiňte.

Je váš běžecký trénink ideální? Stát se dobrým nebo alespoň odpovědným běžcem není totiž jen otázka běhání. Pokud máte sedavé zaměstnání a jdete si občas zaběhat, tělo není vyváženě zatěžované. Některé jeho části jsou přetěžované, jiné se do tréninku téměř nezapojí. Pak často trpíte různými bolestmi plynoucími pravděpodobně z přetížených nebo naopak z ochablých, zatuhlých a zkrácených svalů. Podobně jako strava, musí i trénink být pestrý. Ale to je jiná kapitola.

A co jídelníčky, jsou opravdu tak ideální, jak si myslíme? Kde bereme jistotu, že globalizované potraviny mají dostatek živin? Že množství vitamínů a minerálů v nich obsažené je dostatečné, abychom vyčerpaným tělům i myslím doplnili vše potřebné?

Káva a cigárko?

Přiznejme si, že navzdory přísunu endorfinů, podléháme často stresovým situacím. Přestože bazírujeme na zdravém jídelníčku a našem sportovním plánu, mnozí z nás kouří, oddávají se bujarým večírkům a pravidelně narušují svůj spánkový i dietní režim. Můžeme si být jisti, že máme dostatek všech 13 základních vitamínů, které jsou pro život absolutně nezbytné?

K zajištění energie, k dosažení rychlejší a úplné regenerace, psychické pohody a kvalitního spánku, zdá se, nestačí jen správné jídelníčky a vyvážené sportovní plány. Tělo vytrvalostního běžce, sprintera, rekreačního běžce nebo jinak aktivního člověka, má mnohem větší nároky na dodávku vitamínů a minerálů, než jakou nám dnes může doplnit běžná nabídka potravin.

A zase ty tabletky

Ptáte se, co s tím? Zastávám názor, že dlouhodobě udržitelný způsob je, kromě určité stravovací disciplíny, průběžné doplňování kvalitními doplňky stravy. I přes aktuálně populární pranýřování „tabletek". Dodávám ‒ vybírejte kvalitní doplňky! Nekupujte první nabídku. Poohlédněte se po nejvhodnějším doplňku. Ideální je obrátit se na specialistu. Ten vám poradí jaké doplňky a jaké dávkování jsou pro vás vhodné a dostatečné. S ohledem na vaše konkrétní sportovní i životní zatížení nebo zdravotní obtíže.

Monika Tíkalová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce