Rubriky:

Co na talíř

Bezlepkové řízečky na zdravém talíři

2. listopadu 2015 07:01 - Praha

Chceš-li se dobrým běžcem státi, na zázračné látky musíš dbáti! Takto naladěna v poslední době přistupuji k plotně. Ráda běhám, ráda jím, ráda se cítím dobře a tak ráda vymýšlím recepty vyvážené, cenově dostupné a běžecky kompatibilní. Dnešní recept je lehkou a svěží alternativou ke klasickým smaženým řízkům, navíc vhodný i pro „bezlepkové“ běžce.

 

Monika Tíkalová, Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Troubu si zapneme na 180 °C a předehřejeme. Na plech připravíme pečicí papír, v hrnci už nám bude za chvíli klokotat voda na brambory.

V misce promícháme pohanku, špetku soli a pepře. Můžeme přidat chilli nebo vhodnou kořenící směs. V druhé misce rozdrtíme kukuřičné lupínky, ve třetí misce rozšleháme vajíčko. Menší podlouhlé řízečky obalíme nejprve v pohance, potom ve vajíčku a nakonec v lupíncích. Pečeme zhruba půl hodiny. Hotové řízečky poznáte tak, že lupínky chytnou tmavší zlatavou barvu.

Během pečení si připravíme dip, uvaříme šťouchané brambory a na másle osmahneme cizrnu. Jako ozdoba talíře zafungují výborně cherry rajčátka. Dip vykouzlíme z nasekaných ředkviček, tvarohu, drceného česneku, soli a pepře. Necháme vychladit v ledničce. Cizrnu z konzervy slijeme a orestujeme na pánvi s kouskem másla a špetkou soli dozlatova.

SUROVINY (MNOŽSTVÍ PRO 4 OSOBY)
Na řízky
• 1 větší kus krůtího masa (je přírodním zdrojem železa a bohatý na bílkoviny)

• cca 150 g pohanky (nahrazuje mouku a je bohatá na sacharidy)

• 3 vejce (zdroj bílkovin)

• cca 150 g bezlepkových kukuřičných lupínků (nahrazují strouhanku)
• sůl
• pepř
• případně chilli nebo kořenící směs poklad Aztéků (dle chuti a možností)
Na šťouchané brambory
• 5 - 7 brambor (zdroj vlákniny)
• 1 nebo 2 jarní cibulky (posiluje obranyschopnost organismu, působí dobře na trávení a je plná vitamínů)
• 20 g másla
• sůl
• pepř
Na ozdobnou přílohu
• 1 konzerva cizrny (je bezlepková, obsahuje sacharidy, kvalitní bílkoviny, vitamíny a minerály)

• Cherry rajčátka (vitamíny a antioxidační schopnosti)

Na dip
• svazek ředkviček (jsou dobré na imunitu a pomocí hořčičných olejů, které obsahují, zabíjejí v našem těle plísně a bakterie na sliznicích)
• 1 stroužek česneku (sacharidy)
• tvaroh (bílkoviny)
• sůl
• pepř
Monika Tíkalová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce