Rubriky:

Co na talíř

Zelené zlato pro vaše nohy i roky

19. listopadu 2015 13:36 - Praha

Zelený čaj se používá v tradiční čínské medicíně už po staletí. Trvalo to dlouho, ale dostal se i na náš stůl, do našich běžeckých jídelníčků, do našich běžeckých hrnků. Vstupuje do našich životů pod trochu marketingově nakašírovaným označením jako jedna ze „superpotravin“. Patří skutečně mezi ně?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Ne každý mu asi přijde na chuť, ale kdo jednou slyšel o jeho zázračných účincích na lidský organismus, neodolá. Zjednodušeně řečeno se zelený čaj od svých ostatních čajových sourozenců liší hlavně tím, že neprochází procesem fermentace, ale upravuje se pomocí páry. A to je právě ona okolnost, která v něm zachovává mnohé cenné látky.

Velké množství antioxidantů je asi ta první věc, která se v souvislosti se zeleným čajem uvádí. Antioxidanty potřebuje člověk pro ochranu svého zdraví. U sportovců, v jejichž tělech se to po tréninku hemží volnými radikály, to platí ještě více.

Převážně ženy také slyší na pověsti o tom, že zelený čaj zlepšuje spalování tuků. To je pravda. Ale pokud bude člověk jen dál sedět u televize a cpát se chipsy, asi to moc nepomůže. Tedy minimálně s těmi tuky. I při vysedávání naopak pomáhají látky obsažené v zeleném čaji našim nervovým soustavám. Čaj totiž neobsahuje jen vyšší než malé dávky kofeinu, ale i sloučeniny, které zajistí lepší fungování našich mozků a ochrání je před Alzheimerem nebo Parkinsonem (ten jeden pán vám všechno schovává, ten druhý zase všechno rozlije a rozsype).

Všechno zelené také pomáhá proti zhoubnému bujení. Nejinak je tomu u zeleného čaje. Jeho popíjení kromě toho také snižuje riziko infekční nákazy, neboť udržuje ve formě imunitní systém.

A nebyla by to tradiční východní medicína, kdyby se o ní neříkalo, že také prodlužuje život. A to se nám běžcům významným způsobem hodí. Můžeme tak déle běhat a déle trápit svá těla na oblíbených běžeckých trasách. O samotném běhu se říká, že možná nepřidává životu roky, ale na druhou stranu vlévá do roků život. Proto bude patrně dobré mezi tréninky občas usrknout i cosi zeleného z konvičky.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce