Rubriky:

Co na talíř

7 dobře míněných rad jak zvýšit svoji hydrataci

29. prosince 2015 07:14 - Praha

Až příliš často se dočítáme, že správně by měl dospělý lidský organismus přijímat alespoň dva litry vody denně a až příliš často si uvědomujeme, že jsme této své povinnosti neučinili zadost. V práci jsme sice vypili pět kafí, ale to tělo ještě více odvodňuje. Běžec pro správnou funkci svého těla při vykonávání toho, co je mu nejdražší, dostatek vody potřebuje. Vždyť on sám je vodou ze 70 %! Jak toho dosáhnout nenásilnou formou?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jezte naostro

Tedy, oděvní součástky můžete nechat na svých obvyklých místech, jen se nevyhýbejte ostrým jídlům a dopřejte si řádné dochucení pepřem či pálivou paprikou. Účinek je zaručený a vy tak častěji zatoužíte po něčem k pití. Navíc ostré koření řádně nastartuje i váš metabolismus.

Teď si můžete přidat boxík Běhání na Seznam.cz. A nic vám neuteče.

Dejte tomu šťávu

Pokud je pro vás voda příliš nudnou záležitostí, není nic snazšího, než ji přeměnit na něco chutnějšího. V obchodech jsou k dostání nejrůznější druhy sirupů, šťáv nebo příchutí do sody. Pokud jste raději pro přírodnější varianty, nakrájejte si do vody pár kostek melounu, citronu nebo pomeranče, dochuťte lístkem máty... Ještě více taková věc chutná několik hodin odleželá v přihrádce lednice.

Nechte vodu telefonovat

V dnešní době existuje mobilní aplikace v podstatě na všechno. A ano, i na dostatečnou hydrataci. Nebude problém nalézt nějakou vhodnou aplikaci pro váš Android nebo iOS. Pokud appkám moc nefandíte, stačí si aktivovat upozornění několikrát denně s jediným slovem: „Pij!"

Běžec a pitný režim? Ledviny pročistí denně 200 litrů krve

Snězte svůj nápoj

Existuje další poměrně jednoduchý způsob, jak přelstít svou mysl a dostat do organismu více tekutin, i když hlava by pila jen kávu a sem tam něco ostřejšího. Pokud to nejde ve skupenství tekutém, půjde to ve skupenství tuhém. Zařaďte do svého jídelníčku větší množství potravin bohatých na vodu. Vodní meloun je asi první na ráně. Dobré jsou také okurky, větší množství kiwi, pomerančů. A dobré je samozřejmě myslet i na dostatek řidších polévek.

Buďte čistotní

Je tedy vcelku jedno, kolikrát denně si myjete ruce, ale zkuste čistit, respektive filtrovat svou vodu. Dobrý filtr zbaví kohoutkovou břečku chlorovitého buketu a dalších nepatřičných látek a voda zase bude chutnat tak, jak má.

Buďte s vodou jedna ruka

Nerozluční přátelé, tak by vás a vaši jistě ušlechtilou nádobu na vodu měli vnímat ostatní. Mějte svoji oblíbenou láhev vždy s sebou. Na pracovním stole, při cestách v batohu a berte si dostatečné množství tekutin také na trénink. Ne vždy je voda v řece, kolem níž běžíte, úplně pitná. Dehydratace může způsobit i vážné zdravotní problémy, ale případ, že by někomu upadla ruka, když si vzal na svůj výběh láhev s vodou, černé kroniky ještě nezaznamenaly.

Bez vody přijde smrt a pivo není iontový nápoj

Voda, nejlepší přítel také v hospodě

Pokud používáte běh jako způsob redukce hmotnosti, jistě vás potěší, že dle zjištění obezitologů pomáhá vypití sklenice vody před jídlem shazovat kila. A je tu ještě jeden důvod, proč v restauraci požádat o vodu - stále častěji zařízení nabízejí také obyčejnou kohoutkovou vodu, navíc zdarma! Jestli ani to nemotivuje, pak vězte, že při následné pijatice byste měli držet počet vypitých panáků a sklenic vody ve vyrovnaném skóre. A řádně se zavodnit se vyplatí i po návratu domů. Kromě doplnění tekutin, o něž vás připravil zkonzumovaný alkohol, bude možná i příští jitro poněkud méně bolestné.

kü, Sport.cz

Kolik tekutin denně vypijete?

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce