Rubriky:

Co na talíř

Základem jsou reálné potraviny, držíte se jich?

2. prosince 2015 14:20 - Praha

Běžci se bez jídla neobejdou. Rad, jaký jídelníček je nejlepší, jsou spousty. Jisté je jedno, nikdy se nezavděčíte všem, každý má své oblíbené, neoblíbené. Přesto jsou potraviny, které svým složením mají smysl, abyste je zařadili do svého menu. Základem by měla být reálná potravina, běžci se nemají v základu spoléhat na energetické nápoje, tyčinky a gely.

 

Milan Malíček, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Běžci potřebují pro svůj výkon sacharidy, proto celozrnné obiloviny mají své místo. Zkuste místo špaget dát přednost černé rýži, ve srovnání s bílou a hnědnou má více vitamínu E a antioxidantů. Celozrnné obiloviny mají také vyšší obsah vlákniny než bílé pečivo a těstoviny, takže pomohou udržet zdravější střeva.

Jdeme nakupovat. Jak vybrat pestrou a vyváženou stravu?

Milujete maso? Libové hovězí má své kouzlo, chuť a vášeň. Navíc je výborným zdrojem bílkovin, což urychluje regeneraci a růst svalů. Běžkyně by se neměly bát zařadit do jídelníčku libové hovězí. Získají skvělý zdroj energie a také železa. Zkuste kombinaci s červeným zelím, cibulí, mrkví a černou rýží. Získáte velmi chutnou večeři.

Nemusíte maso? Přesto potřebujete bílkoviny, zkuste jogurty, které mají v sobě protein, navíc mají naloženo i vápníku. K tomu živé bakterie pomáhají udržet střeva v lepší formě. Společně s čerstvým ovocem a trochou medu nešlápnete vedle.

Máte rádi mandle?

Zobete rádi? Zkuste mandle, které jsou zdravé a obsahují vysoce výkonné tuky. Mandle se pyšní značnou dávkou vitamínu E, což je pro běžce důležité pro posílení imunity.

Banány. Kdo by je neznal a neměl ve svém jídelníčku. Banán je takový přírodní výživný bar energie. Draslík, vitamín C a B6. Pokud máte třeba chuť na něco rychlého a nemáte banán, zkuste mít v kapse rychlý energetický gel ve formě rozinek.

Sladké brambory. Ať už jsou to sladké, nebo ne, brambory jsou velkým zdrojem sacharidů. Jejich výhodou je, že jsou univerzální, stále zabírají velké místo v našem jídelníčku.

To losos už takový prostor nemá. Chutný, výživný, ale také patří do skupiny dražších potravin. Přesto ryba se skvělým zdrojem bílkovin a také omega 3 mastnými kyselinami, které často nedostáváme z jiných potravin. Zkusit občas nabídnout lososa na jídelní stůl je jen ku prospěchu.

Základem je vždy voda!

Listová zelenina. Odpůrci vidí velké listy zeleného, které je bez chuti. Možná, záleží na úpravě. Jenže tohle zelené nabízí vitamín B, K, antioxidanty a navíc má málo kalorií.

Listový špenát je dalším z řady fantastických propriet pro běžce. Výborný zdroj dusičnanu, který může napomoci zvýšit rychlost, vytrvalost, protože dostane více kyslíku do vašeho těla. Vysoké hladiny vitamínu K nalezené ve špenátu pomáhají udržet zdraví kostí, zatímco peptidy nalezené v této zelenině pomáhají ke snížení krevního tlaku. Špenát obsahuje také železo, hořčík, vápník a vitamin C.

A co je absolutním základem? Samozřejmě voda. Bez ní není života, natož kvalitního běžeckého tréninku a jídelníčku. Dehydratace je jedním z nejčastějších důvodů, proč se lidé cítí příliš unavení, bez energie. A to nikdo přece nechce, běh si je nejlepší užívat, ne se trápit.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce