Rubriky:

Co na talíř

Jak nenakynout a zůstat na Vánoce fit. Aspoň trochu

24. prosince 2015 07:39 - Praha

Kouzlo Vánoc je obtížně překonatelné. Nástrahy jídla, pití a lenošení jsou pro mnohé smrtelné. Pár dní, kdy vítězí gauč, cukroví, chlebíčky, přejídání a sport je odstaven na třetí kolej. Rodinným tradicím, přátelům a večírkům se složitě brání. Po těchto slavnostně naplněných dnech se projeví jediné - přeplněnost těla, únava, opotřebovanost. Ale nemusí vše končit takto.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jsou i tací, kteří se snaží držet v lehčí vánoční formě, nedávají běhání absolutní prázdniny. Poté návrat nemusí být tolik stresující a tvrdý. Jak se neprobudit v novém roce se sportovní kocovinou? Je to snadné, přitom si budete moci užívat svátky, večírky a přátelé.

Běháme i v zimě. Máme rady jak přežít a užít si to

Základem je udržet si pohyb, což v době vánočního veselí není snadné. Zkuste si připravit plán, realistický plán, který bude v souladu se všemi povinnostmi. Zkuste zapojit do svých aktivit rodinu, kamarády. Nemusíte chodit sami do fitka, jděte se proběhnout všichni dohromady. Komu nevyhovuje běh, zkuste menší túru přírodou. Kdo má na dosah sníh, má vyhráno.

Hory jídla, alkohol. To vše tělu ubírá energii, proto nezapomínejte, že i v těchto časech je také voda váš přítel, která vám zamezí dehydrataci. Navíc dostatečný pitný režim sníží chutě na všechny nástrahy v kuchyni.

Alkohol, démon kalorií

Tučné, mastné, různé kombinace, sladké, slané. Paleta chutí, kdy se dokážete rozjet a neberete v potaz blikající červenou na semaforu. Zkuste se třeba na večírcích zaměřit na lehčí potraviny, zkuste i vegetariánskou stravu. Zkuste zeleninu, bílé maso, ryby. Také se pokuste o menší porce. Z psychologického hlediska je lepší volit menší obvod talířů. Jedno přísloví praví: Jez do polosyta, pij do polopita.

K dobrému jídlu patří také alkohol. Tady zvažte volbu, která bude mít nižší kalorie. Snažte se vyhýbat míchaným koktejlům. Likéry a další ingredience často obsahují kalorií co jedna porce jídla. Když už musíte, volte takové, které obsahují sodovku, co třeba vinný střik. Pokud jste milovníkem vína, můžete v rozumné míře i tělu pomoci. Když budete pít kávu, čaj - neslaďte.

Poslední možnost, když vše selhalo? Nastavte si vlastní laťku, kterou nepřekročíte. Například x porcí řízků, x skleniček alkoholu, x dní bez pohybu. Čím méně podlehnete vánočnímu obžerství, tím rychleji a snadněji se vrátíte po novém roce do původního běžeckeho stavu. Dobrý běh!

Teď si můžete přidat boxík Běhání na Seznam.cz. A nic vám neuteče.
lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce