Rubriky:

Co na talíř

Správné jídlo ve správný čas pomůže vašemu běhání

5. ledna 2016 13:02 - Praha

Běhání je jedním z nejlepších způsobů, jak si zlepšit fyzičku, být fit, shodit kila. Pokud se rozhodnete, že z pobíhání se stane pravidelné běhání na delší vzdálenosti, vaše tělo bude potřebovat správné palivo ve správný čas pro maximální výkon. Pro správný mix není potřeba velké vědy, stačí se držet základních pravidel.

 

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Pokud jste ranní ptáče, není vždy snadné zařadit snídani před tréninkem. Pokud je ale jedním z vašich cílů ztráta váhy, je lepší si naservírovat svačinu až po tréninku. Cvičením na lačno spálíte více tuku, než absolvováním tréninku po požití jídla bohatého na sacharidy.

Pokud je vaším hlavním cílem maximalizovat výkon, je dobrý vše plánovat už před běháním, vyhnete se tak možným těžkostem, kreré se mohou týkat výkonu, tak zažívacích trablů. Jídlo má být užitečné, musí být stravitelné, aby je tělo přijalo a dostatečně využilo pro tréninkový proces. To je celý zázrak, tedy nic nereálného.

Den tréninku
3 - 4 hodiny před běháním (využít jedné možnosti)
Zeleninový salát, maso nebo sýr
Celozrnná rolka se šunkou a banánem
Těstoviny/rýže se zeleninou a libovým masem
1 - 2 hodiny před cvičením
Kousek ovoce - banán, hruška, mango, hroznové víno, pomeranč, sušené ovoce
Méně než jednu hodinu před tréninkem
Sportovní iontový nápoj
Sportovní tyčinka -zkontrolujte štítek a vyberte takovou, kde je mezi 25 - 40 gramy sacharidů a méně než 15 gramů bílkovin

Ať už po tréninku, tak po závodě opět přichází doba jídla, čas na regeneraci a doplnění látek pro svalstvo. Důležité je doplnit stav do jedné hodiny po akci. Dobré je dodat energii, kde bude 15 - 25 gramů proteinu, samozřejmě sacharidy nesmí chybět. Pokud se budete držet těchto základních kroků, jste na dobré cestě navýšit své běžecké výkony.

Příklad svačiny po tréninku
Mísa ovocného salátu s jogurtem
Dva lívance s arašídovým máslem a nízkotučným mlékem
Pečené fazole s celozrnným pečivem
lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce