Rubriky:

Co na talíř

Milujte třešně, jezte je po hrstech. Zdraví na více způsobů

12. února 2016 08:01 - Praha

Vzpomínáte na léto a buchtu s třešněmi, která byla posypaná moučkovým cukrem? Krása. Co bylo na té dobrotě nejzdravější? Třešně. Jeden šálek má jen 77 kalorií. Navíc toto ovoce má blahodárné účinky na vaše tělo. Vitamíny, čištění ledvin, jater, krve. Jde také o vhodné dietní jídlo. To je důvod, proč by právě třešně měly být ve vašem seznamu potravin po celý rok. Běžec bez zdraví neběhá.

 

Milan Vojtek, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Běžci, kteří trpí záněty v kloubech a artritidou, mohou pro snížení zánětů sáhnout právě po třešních. Jsou také dobrým zdrojem vitamínu C a vlákniny. Jeden šálek porce třešní obsahuje pětadvacet procent doporučeného množství vitamínu C a více než dva gramy vlákniny.

Pokud si při běhání rádi přemýšlíte, třešně vám mohou pomoci, zlepšují funkci mozku. Dokonce mohou při pravidelném užívání snížit příznaky Alzheimerovy choroby a Huntingtonovy nemoci (dědičné neurodegenerativní onemocnění mozku)," napsal server womensrunning.competitor.com.

Třešně
Jsou bohatým zdrojem minerálů i vitamínů. Tmavší druhy jsou bohatým zdrojem hořčíku, železa, jódu, fosforu, zinku, vápníku, draslíku a křemíku. Z vitamínů obsahují ve významné míře vitamín A, betakaroten, vitamín P, vitamín C, vitamín E a vitamín B. Třešně pomáhají čistit krev, játra a ledviny. Jejich konzumace podporuje vyměšování trávicích šťáv a moči. Díky vysokému obsahu jódu mají příznivý vliv na problémy se štítnou žlázou a bolesti páteře. Díky vysokému podílu vápníku jsou také dobrým zdrojem pro růst kostí a zubů. Pomáhají chránit tělo proti různým druhům zánětů, parodontóze a artritidě. Jsou také vhodným dietním jídlem. (zdroj: wikipedia.org)

Třešně také zabraňují poškození svalů, snižují bolest po cvičení, v dlouhodobém horizontu mohou zabránit většímu poškození. Bolest svalů bývá znamením dobrého tréninku, ale vše má své hranice. Třešně působí jako antioxidanty, které vykazují blahodárné účinky na lidské tělo, tiší bolest. Chrání cévy a srdce před poškozením, ale také buňky lidského těla před rakovinným bujením, mohou pomoci léčit cukrovku a snižovat také cholesterol.

A to není konec. Pokud máte trable se spaním, i tady je možnost. Třešně jsou přirozeným zdrojem melatoninu, hormonu, který pomáhá kontrolovat spánek. A právě spaní je nejlepší regenerace pro unavené tělo z tréninku.

Pokud není sezóna třešní nebo jsou v obchodech drahé, zkuste zařadit do svého jídelníčku třešňový džus, kompot. Třešně obsahují 80 procent vody a pektin, který podporuje trávení a vyvolává pocit sytosti. Dáte si tedy třešně pro lepší běh?

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce