Rubriky:

Co na talíř

Nepleťte si houby s houbičkami a jezte je!

15. března 2016 13:30 - Praha

Houby se nejdříve řadily k rostlinám, ale pak jsme si řekli, že to prostě budou houby, samostatná říše dle vědecké klasifikace. Jen u nás jich máme na desítku tisíc různých druhů. Když vám houba sežere dřevěnou chatu, nebudete ji mít rádi. Na druhou stranu to houbám můžete vrátit ‒ a začít je konzumovat ve velkém. Neuděláte špatně. Alespoň v případě těch jedlých.

 

Petr Horník, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

O houbách se začíná stále více mluvit jako o další superpotravině vhodné pro sportovce. Jejich kalorická hodnota není nijak závratná, zato ale obsahují množství vitamínů a minerálů. Houby jsou také bohaté na antioxidanty chránící váš organismus před zplodinami látkové výměny. Houby doslova nasávají sluneční paprsky a přeměňují je na vitamín D ‒ jsou dokonce jedním z nejlepších zdrojů tohoto vitamínu. A k čemu je nám takové D vlastně dobré? Posiluje imunitní systém a ovlivňuje hospodaření těla s vápníkem a fosforem. Je tedy důležité i pro naše kosti. Samy houby fosfor také obsahují. A nejen ten. Jsou významným zdrojem draslíku, železa, zinku, mědi, manganu, molybdenu, selenu či jódu.

VĚDĚLI JSTE, ŽE: Největším žijícím organismem na planetě Zemi není modrá velryba, plejtvák obrovský, ale houba? V Amerických Blue Mountains se totiž na deseti čtverečních kilometrech vyskytuje podhoubí václavky Armillaria ostoyae. Prvenství tak s přehledem patří jí.

Houbám jsou často správně připisovány také protinádorové, antibakteriální a detoxikační účinky. Pomáhají také redukovat množství cholesterolu a stabilizovat hladinu krevního cukru. Bílkovin obsahují houby jen 3 až 5 %, ale zase těch nejkvalitnějších, neboť jsou v nich zastoupeny téměř všechny esenciální aminokyseliny. Také tuky jsou v houbách poměrně zajímavé. Tvoří je z velké části nenasycené mastné kyseliny chránící nejen sportovce před kardiovaskulárními chorobami.

Česká republika je v podstatě plná vášnivých houbařů, takže se v sezóně nevyplácí být v lese poslední. Ale nezoufejte, sehnat je můžete s trochou štěstí i u vás v samoobsluze. A takové zapečené hříbky nebo lišky s mozzarellou a bylinkami mají určitě své kouzlo.

ČTĚTE TAKÉ:
Pivo je nejlepší! Má to ovšem svá ale
Konzumujete přídavné látky z dehtu, stavíte vejce na špičku? Zdraví je jen jedno!
Správné jídlo ve správný čas pomůže vašemu běhání

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce