Rubriky:

Co na talíř

Jíte pravidelně čokoládu? Děláte pro své zdraví víc, než si myslíte

24. března 2016 15:03 - Praha

Na téma účinků pravidelného konzumu čokolády na lidské zdraví se už vedlo mnoho diskuzí. Někdo vyzdvihuje příznivé účinky flavonoidů v ní obsažených, jiný poukazuje na vysoký obsah cukru či případně ztužených rostlinných tuků, které lidskému zdraví moc neprospívají. Takže jak s oblíbenou pochutinou naložit? Zříci se jí jednou provždy, nebo si bezstarostně užívat?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Studie, již uveřejnil lékařský magazín Heart, dává na všechny otázky jednoznačnou odpověď: Čokoláda je lidskému zdraví prospěšná, významným způsobem snižuje riziko srdečního infarktu. Poznámka pod čarou: Řeč je o opravdové čokoládě, nikoli o „čokoládové pochoutce" dovezené z některých zemí s pochybnou pověstí a plné rostlinných tuků ztužených ještě pochybnějším způsobem.

ČTĚTE TAKÉ: Pivo je nejlepší! Má to ovšem svá ale

Kardiologové sledovali po dobu čtyř let 21 tisíc obyvatel Evropy, kteří denně spořádali jednu kostičku čokolády (zhruba sedm gramů). Během tohoto období kleslo u pozorované skupiny pacientů riziko zasažení infarktem myokardu o jedenáct procent. Všeobecné riziko předčasného úmrtí na problémy spojené s činností srdce kleslo dokonce o 25 procent. Je ovšem třeba podotknout, že studie je založena pouze na sběru dat od sledovaných osob, nikoli na výzkumu s porovnáním výsledků s kontrolní skupinou.

Dalším zajímavým zjištěním bylo, že s rostoucí konzumací čokolády roste také ochranné působení příslušných látek. Zkrátka čím více čokolády jíte, tím více své srdce chráníte. U lidí, kteří jedli 100 gramů denně, bylo prokázáno snížení rizika infarktu o celých 23 procent. Vliv na to má především kakao a jeho podíl v čokoládě. Čím více kakaa, tím větší pozitivní efekt pro lidské zdraví.

Lví podíl na tom zřejmě mají zmiňované flavonoidy obsažené hojně právě v kakau nebo třeba v červeném víně. Flavonoidy mají regenerační a zpevňující účinky na cévy. Dále je najdeme třeba v borůvkách, ostružinách, malinách nebo lékořici či rajčatech.

JEZTE TAKÉ:
• třešně
• ananas
• ořechy

kü, Sport.cz

Mlsáte rádi čokoládu?

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce