Rubriky:

Co na talíř

Po vodě s citrónem nezhubnete, přesto ji svému tělu neodpírejte

6. června 2016 06:55 - Praha

Asi vás zklameme, ale i takové někdy může být prozření. Pokud jste holdovali vodě s citrónem v domnění, že pomůžete hubnutí, tak ne, moc si nepomůžete. Tohle není cesta, která zatočí s čísly na váze. Ale pozor! Tohoto zvyku se nezbavujte, má svá pozitiva, která vám nepřímo pomohou i při běhání. Základem je hydratace těla a přísun vitamínu C.

 

Milan Malíček, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Mnoho žen tuto scénu opakuje často. Vypijí sklenici teplé vody s citrónovou šťávou a jejich trávicí systém lépe podporuje uvolňování toxinů a napomůže i nějakým těm kilům na onen svět. Ne. Bohužel. Kombinace pitné vody a citrónové šťávy není v tomto směru výhra v loterii. Ale poskytuje vitamín C a hydratuje tělo. Nastartujete metabolismus a budete mít pocit zaplněného žaludku, snadněji tak nebudete hřešit.

„Z fyziologického hlediska je hydratace důležitá, protože zajišťuje, že orgány stabilně fungují a metabolismus běží normálně. Pokud je to obráceně, tělo je dehydratované. Přidání citrónové šťávy je také dobré pro chuť," citoval server csmp.com dietní specialistku ze Singapuru Jaclyn Reutensovou.

„Pokud máte chutný nápoj, máte tendenci více vypít, takto lépe dodáte tělu tekutiny. V tomto má citrónová voda výhodu, sama šťáva o sobě ale tuky nespaluje a teplota vody je zanedbatelná, ta má vliv jen na rychlost pití," dodala.

Pomoc v mnoha směrech

Pokud máte během dne, mezi tréninky chutě na slazené limonády, může mít v boji s kily citrónová šťáva efekt ten, že si ji dáte místo coly například, čímž tělu jen pomůžete. Pozor ale na překyselení žaludku, všeho s mírou. Citrón není úplně sexy ovoce jako banán nebo hruška. Jeho chuť nepatří mezi devízy, ale má zase hodně vitamínu C, a to 187% doporučené denní dávky. Navíc je osvěžující a zlepší vám dech.

Přidáním citrónu, případně i medu do vody zlepšujete trávení, čistí se lymfatický systém, zlepšuje se fungování tlustého střeva, zvyšuje se hladina energie, napomáhá se při očistě močových cest, dává kůži lesk.

„Ideální je vlažná voda v teplotě těla, tu vždycky doporučujeme. Je to pro tělo přirozené, nepotřebuje čas na její ohřátí. Podle tradiční asijské medicíny pití teplé vody dokonce podporuje čištění organismu a je doporučováno jako konečná fáze noční detoxikace. Ráno se tedy pije teplá voda, aby spláchla škodliviny, které tělo přes noc připravilo. Studená voda je spíš šok, který zablokuje metabolismus," citoval nutriční poradkyni Evu Špakovou z centra Welnessia server vitalia.cz.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce