Rubriky:

Co na talíř

Řecký jogurt - krmě bohů. Těch běžeckých především

26. července 2016 14:30 - Praha

Možná si každé ráno nad miskou bílé směsi jogurtu a cereálií říkáte: jogurt jako jogurt. Není tomu ale tak. V případě toho řeckého máme v rukou mocnou dietetickou zbraň pro naše těžce zkoušené svalstvo. V čem je řecký jogurt tak úžasný?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Pokud by šlo o opravdový řecký jogurt, byl by především vyroben z ovčího mléka. Ten ovčí ale v českých samoobsluhách jen tak snadno neseženeme, a tak se budeme muset spokojit s jeho kraví náhražkou. I tak ale odvede „Řek" pořádný kus práce. V kostce řečeno totiž obsahuje dvojnásobek proteinů a polovinu cukrů oproti našemu tradičnímu výrobku.

BUDE VÁS ZAJÍMAT: Tenhle kořen se stane vaší srdeční záležitostí!

Obecně je jogurt výsledkem fermentace či kvašení, chcete-li. Mléko se zahřeje, homogenizuje a následně se předhodí bakteriím, aby přítomnou laktózu (mléčný cukr, disacharid složený z glukózy a galaktózy) přeměnily na kyselinu mléčnou. Produkt zhoustne a dostává svou charakteristickou chuť. Řecký jogurt se následně cedí a odstraňuje se z něj syrovátka. Výsledkem je nižší obsah cukrů, vyšší obsah bílkovin.

Co s ním? Hlavně teď v letních měsících je vhodné vhodit do misky s jogurtem také nějaké ty čerstvé plody domácí zahrádky: jahody, maliny, rybíz, ale vhod přijdou také lesní borůvky nebo dovozové banány. A výsledek ještě můžeme dosladit medem od soukromého včelaře. Případně se můžeme inspirovat řeckou kuchyní a zprodukovat domácí tzatziki.

Jak poznáme dobrý řecký jogurt? Pokud tedy pomineme tu okolnost s ovčím mlékem, kvalitní řecký jogurt by neměl obsahovat o nic víc než mléko a aktivní kultury, nic víc. U takového výrobku se pak můžeme spolehnout, že tělu dodá aminokyseliny potřebné k opravám a růstu svalové tkáně a probiotika posilující imunitu, podporující trávení a zabraňující některým infekcím.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce