Rubriky:

Co na talíř

Hoďte svaly do klidu pomocí třešní

21. března 2017 12:38 - Praha

Kromě toho, že nám tyto chutné peckoviny mohou ozdobit nejednu barovou sklenku něčeho vpravdě lahodného a mohou také zastrašovat, pokud jsou umístěny do loga určité politické strany, mohou také působit jako našlapané balení antioxidantů a dalších tělu sportovcovu velmi užitečných látek.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Třešně jsou původem někde kolem Turecka a Turecko je dnes také největším vývozcem tohoto ovoce ‒ na svém území jich každoročně sklidí zhruba 500 000 tun. Do Evropy přinesli třešně Římané ještě před naším letopočtem. Ovšem pěstování třešní na našem území lze spolehlivě doložit až ve 12. století našeho letopočtu.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Je smoothie vlastně zdravé?!

Třešně najdeme v různých skupenstvích v koláčích, muffinech, sušenkách, omáčkách, džemech, marmeládách, šťávách, sirupech a náplních. V poslední době jsou třešně stále více oblíbené také ve světě atletů. Vypadá to, že po boomu šťávy z červené řepy a tajemném elixíru ze sršního jedu přichází doba třešní. Může za to pravděpodobně univerzita v americkém Vermontu. Její studie totiž prokázala, že červený pigment třešní působí protizánětlivě a pomáhá svalům při regeneraci po zátěži, po svalových zraněních nebo zánětech kloubů.

Dužnina třešní je sice z více jak 80 % tvořena vodou, zbytek ale obsahuje tolik užitečných látek, že tato peckovina určitě stojí za pozornost. Třešně jsou jednak bohatým zdrojem ovocných cukrů, obsahují hořčík, železo, draslík, křemík, fosfor, jód, vápník i řadu vitamínů jako A, P, C, E nebo B. Známé je působení třešní jako čističe krve. Pomáhají při léčbě cukrovky a fungují jako antioxidační činidlo.

Díky svému vysokému obsahu jódu příznivě ovlivňují problémy se štítnou žlázou. Vápník v nich obsažený zase podporuje zdravý růst kostí a zubů. Pokud budete jíst třešně, uchráníte své tělo před záněty, artritidou či parodontózou. Jestliže bojujete s nadbytečnými kily, vězte, že třešně jsou také vhodným dietním jídlem. Podporují totiž vylučování a pro hubnutí jsou tak ideální.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv srpen září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce