Rubriky:

Co na talíř

Odstartujte den chia dobrotou, která povzbudí nejen chuťové pohárky

10. května 2017 13:00 - Praha

Snídaně je základ. Není nad to začít den pořádným jídlem. Mělo by vám chutnat, ale také zdravě nabudit organismus a připravit jej na další tréninkový den. Asi se shodneme, že chleba se salámem ani rohlík s medem v této kategorii neobstojí. Jestli vás už omrzely ovesné a jáhlové kaše na sto způsobů, zkuste chia pudinky – s těmi si nějakou dobu vydržíte hrát. A olizovat se u toho budete až za ušima.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

O chia semínkách si můžete na internetu číst hodiny a stále budete objevovat nové a nové superlativy. Ve zkratce jde o zázrak, který znali už aztéčtí běžci a válečníci, protože jim zajišťoval živiny a energii. Chia semínka obsahují několikanásobně víc vápníku než mléčné výrobky, výrazně více železa než špenát a mnohem více hořčíku než brokolice. K tomu bílkoviny, vlákninu, omega-3 mastné kyseliny a dlouhý výčet vitamínů i minerálů. Pro tyto vlastnosti je to potravina skvělá pro všechny sportovce se zvýšenou fyzickou aktivitou a také pro lidi překonávající stresové období.

Chia ‒ tajemná zrnka, na která budete fungovat mnohem déle

Teď ale k praktické stránce chia semínek, která nadchne kuchaře i strávníky. Jejich výhodou je, že nemají prakticky žádnou chuť a využití v kuchyni tak záleží jen na vaší fantazii. Můžete na nich postavit dezerty stejně jako jimi ozdobit polévku, hlavní chod, nebo je přisypat do ovocných koktejlů. Tentokrát potěšíme dvěma recepty hlavně mlsné jazýčky.

Kakaový chia pudink s ovocem

Rychlý, snadný, lahodný a výživný – takový je kakaový chia pudink zdobený ovocem. A klidně nejen jím, stejně tak se navrch hodí třeba oříšky, sušený kokos nebo cokoliv jiného, co máte rádi.

Na větší snídaňovou porci potřebujete dva banány, avokádo (stačí středně měkké), vrchovatou lžičku kakaa či karobu a polévkovou lžíci chia semínek. Banány s avokádem nakrájejte na libovolně velké kousky a rozmixujte tyčovým mixerem. Do vzniklého „pudinku" přimíchejte kakao či karob a chia semínka. V misce pak pudink ozdobte čerstvým ovocem (doporučuji zkusit kiwi), které máte rádi, a případně dalšími dobrotami.

Uvidíte, že vás taková snídaně nejen chuťově nakopne, ale také zasytí na celé dopoledne. Zároveň nezatíží váš žaludek, pokud po snídani vyrážíte na obtížnější běh. Dámám možná postačí i poloviční porce. Pokud vám pudink zachutná, tak vás tahle snídaně vzhledem k nekonečnému množství variací hned tak neomrzí.

Mléčný chia pudink s ovocným mišmašem

Další z mnoha variací chia pudinků je mléčný. Záleží jen na vás, zda použijete klasické mléko, nebo rostlinou alternativu v podobě kokosového, mandlového či sojového... U tohoto pudinku musíte začít s přípravou několik hodin předem. Pokud ho plánujete snídat, tak ideálně večer.

Několik lžic chia semínek (množství si pak upravíte podle vlastní zkušenosti a preferencí) přelijte v misce cca 250 ml mléka. Jestli si ujíždíte na sladkém, tak si pudink v této fázi oslaďte dle chuti a vše důkladně promíchejte. Pak už nechte misku s chia semínky stát (sem tam směs zezačátku ještě můžete jemně zamíchat, aby se všechna semínka neusadila pouze na dně). Ta postupně vstřebají tekutinu, nabobtnají a ráno přijdete k „želatinové" hmotě, která je výtečná s mačkaným ovocem jakéhokoliv druhu a stejně jako u předchozí verze pudinku i s dalšími přísadami.

Oběma pudinky můžete také pohostit návštěvu jakožto zdravým a skvěle vypadajícím dezertem. Případně se dobře hodí i na svačinu.

Klára Antonova Fischleinová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce