Rubriky:

Co na talíř

Když je to na prd aneb Bojujeme s plynatostí

27. října 2017 12:00 - Praha

Šířit okolo sebe výbušnou atmosféru není nic moc příjemného, ani když běžíte sami někde uprostřed lesa, natož pak na závodech nebo společném výběhu s kolegy. Na tom se asi shodneme všichni. Příčin nadměrného nadýmání může být celá řada. Těm nejčastějším z nich lze vcelku jednoduše zabránit. Poradíme vám, jak na to.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Příčinou nadměrné plynatosti bývá i tak nenápadný protivník, jakým je obyčejné mléko. Taky jste ještě před pár lety přiběhli z tréninku, z lednice vylovili krásně vychlazenou litrovou lahev mléka a celou ji bez problémů vypili v podstatě na jeden zátah? S postupujícími léty už to tak jednoduše nepůjde a možná právě tahle bílá tekutina je příčinou vašich problémů. Lidské tělo totiž s věkem ztrácí schopnost tvořit enzymy potřebné ke správnému trávení mléka. Příroda zkrátka tak nějak nepočítala s tím, že bychom je po prvotním období kojení ještě měli potřebovat. Zkuste omezit mléko, je velká pravděpodobnost, že to pomůže.

Ničí sója sportovní duši? Vegani trpí častěji depresemi

Kromě mléka je dalším nenápadným zabijákem vašeho vyššího sociálního postavení a všeobecného respektu rafinovaný cukr. Pravdou je, že bakterie v našich střevech cukr milují. Jde o hodné bakterie, bez nichž by naše existence byla vážně ohrožena. Jistou nepříjemnou věcí ovšem je, že tyto mikroorganismy cukry zpracují a jednou z jejich odpadních látek bude plyn. Méně cukru rovná se méně plynu, platí velmi elementární rovnice.

Málokdo si je vědom faktu, že na podobném principu probíhá i zpracování, respektive vylučování umělých sladidel typu sorbitolu a xylitolu. Příčinou vašeho trápení by tak klidně mohly být třeba žvýkačky, dietní nealkoholické nápoje a další uměle doslazované poživatiny.

O tom, že ne všechny druhy zeleniny korespondují s naší společenskou snesitelností, ví asi každý. Pokud bude vaše strava založena na fazolích, hrachu, květáku, brokolici nebo růžičkové kapustě, jistě nebudete ve své běžecké skupině patřit mezi nejoblíbenější.

Gastroenterologové se dále domnívají, že příčinou meteorismu může být dokonce i mluvení s plnou pusou či nadměrné žvýkání žvýkaček. V takovém případě se podle nich dostává vzduch do žaludku, odkud nemá jinou možnost než uniknout jedním ze dvou zjevných směrů.

Američtí gastroenterologové považují ještě za zcela běžné a normální, kdy v průměru 10-20krát denně dojde k – lidově řečeno – „párání kalhot". Pokud byste byli výrazně mimo tento průměr, doporučují zkusit dle návrhů výše upravit stravu. Kdyby ani to nepomáhalo, je na čase vyhledat odborného lékaře.

kü, Sport.cz

Trpíte při běhu podobnými problémy?

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce