Rubriky:

Co na talíř

Pět potravin, kterým je lepší se vyhnout, když chcete běžet opravdu rychle

28. ledna 2018 13:17 - Praha

Žaludek na vodě, kameny v žaludku, vetřelec v břiše, spolknutá vzducholoď ‒ to je jen malá ukázka z celé škály pocitů, s nimiž bojuje až překvapivě velká část běžců. Britští specialisté na výživu zjistili, že přes 60 % potíží má přímou souvislost s tím, co jsme před tréninkem nebo závodem snědli. Z výzkumů vyplynulo pět hlavních skupin potravin, jimž byste se měli vyhnout zvláště při vyšších intenzitách, kdy se problémy častokrát ještě násobí.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Aby vám jídlo neleželo dlouho v žaludku jako kus betonu, případně vás nenafukovalo jako Zeppelin, raději se vyhněte:

Sušenému ovoci

Sušené ovoce je sice výborným zdrojem uhlovodíků a minerálních látek, na druhou stranu je ale také plné vlákniny, která při zatížení organismu může způsobovat problémy. Pokud se chcete vyvarovat intenzivním hnutím v oblasti svých střev, před během se mu vyhýbejte.

Vitamíny mohou i škodit!

Bobulovinám

Většina bobulovitého ovoce obsahuje velké množství balastních látek, které citlivému žaludku běžců nemusí dělat právě dobře. U bobulovin se může velice lehce stát, že se vlákninou rychle „předávkujete". Například maliny obsahují trojnásobné množství vlákniny než třeba banán.

Kávě

I přesto, že je káva rozšířeným a oblíbeným nápojem i mezi běžci, lidský žaludek na ni není úplně stvořený. Pro lidský organismus obsahuje hnědavý mok lahodných vůní příliš mnoho kyselin a tříslovin, což dle výzkumů vede u 30-40 % běžců k nepříjemnému říhání. A to v situaci, kdy běžíte třeba maraton na rekord, určitě nechcete.

Červeným masům

Je pravda, že organismus sportovce potřebuje přijímat také tuky a bílkoviny, na něž jsou červená masa bohatá. Jejich nevýhodou ovšem je, že jim trvá poměrně dlouho, než se s nimi lidský trávicí systém vypořádá. Ani když si dáte červené maso k večeři, se následující ráno nebudete cítit zrovna lehcí. Ne nadarmo někteří maratonci vynechávají maso i na mnoho dnů před závodem.

Košťálové zelenině

Tato skupina potravin je svými nadýmavými účinky dobře známá. Ačkoli je zelenina zdravá a lidskému zdraví prospěšná, kapusta, květák a brokolice zkonzumované před závody mohou způsobit velké problémy nejen vám samotným, ale i dalším účastníkům za vámi.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce