Rubriky:

Co na talíř

Jablečné vúdú aneb Doplňujeme železo do svého jídelníčku

3. května 2018 13:04 - Praha

Když není železo, není přenos kyslíku z plic, člověku nefunguje správně imunita, termoregulace, člověk je unavený, běžcům se hodně špatně dýchá a dost na prd to běhá. Sportovci si určitě příjem železa hlídají a jedí potraviny bohaté na Fe. Třeba maso hovězí, vepřové, játra, ledvinky, luštěniny, melasu, semínka, sušené meruňky, madle, klíčky… ale ne vždy to stačí, ne vždy se vše vstřebá a tablety nejsou vždy to nejlepší pro žaludek.

 

Kateřina Kašparová

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Může se stát, že pak běžíte s těžkým žaludkem a trénink nemusíte ani dokončit. Každopádně před jídlem bohatým na železo je fajn vypít něco s vitaminem C. Zvýší se tak schopnost vstřebávání železa do organismu až dvojnásobně. Co naopak není ok s železem, je vápník, kofein a kyselina fytová, která je v zelenině a obilovinách.

Museli jí zavazovat boty a otevírat pití. Do latě se dávala rezavými hřebíky

I když jím zdravě, i když občas pozřu tabletu, po které mi není nejlíp, pořád je to málo. Já to prostě zase vyběhám, takže se snažím často udělat ještě jednu věc. Napíchám jablko hřebíky a nechám přes noc, aby se železo dostalo do jablíčka. Je to babský recept, který mi poradili u nás v hospodě. Nejdřív jsem to brala jako fórek, ale pak jsem se o tom zmiňovala u jiných sousedů a prý: „Jasně, že to funguje! Vždyť hřebíky se dávají i ke kytkám, apod..."

Kousni si, Sněhurko, to jablko vůbec není otrávené!

Ke vstřebání železa je prostě zapotřebí slabé organické kyseliny, například jablečné, citronové či askorbové. Zní to složitě, takže jinak, prostě napíchejte jablko hřebíky!

JABLEČNÉ VÚDÚ
Pořídit jablíčka, nejlépe na trhu nebo vlastní (u nás jsou ze stromu poživatelná až tak od září).
Zajít k někomu, kdo rekonstruuje starý dům a poprosit ho o hrst starších hřebíků.
Hřebíky očistit a pak je napíchat do jablka.
Ráno jablíčko sníst, hřebíky předtím ovšem vyndat.
Dobrou chuť a neděste se té barvy, to je železo!
Kateřina Kašparová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce