Rubriky:

Ladíme

VIDEONÁVOD: Hoďte se do formy pomocí žebříku!

14. srpna 2018 12:01 - Praha

Zapomeňte na štafle nebo aluminiové schůdky, které používá vaše babička, když hledá něco zasunutého v horních policích skříní! Běžecký žebříček, v němž jsou úhledně poskládány výkony jednotlivců za uplynulou sezónu, je sice fajn, ale o něm dnes řeč taky nebude. Dnes si pod odborným dozorem zatrénujeme s opravdovým žebříkem.

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Možná jste ho už viděli někde na fotbalovém hřišti, když trenéři proháněli jim v dobré víře svěřenou omladinu. A možná jste si říkali, co je to za blbost. Omyl! Ta podivná věc s postranicemi z popruhů a příčkami z plastu nápadných barev nám může v lecčems pomoci. Chcete zvýšit svou rychlost? Zlepšit celkovou koordinaci pohybů? Posílit tělo i mysl? Prohnat svůj kardiovaskulární aparát? Odpovědí na to všechno je tréninkový žebřík!

Švihadlo ‒ pro běžecké nohy vzpruha a žihadlo

Dnes se dá taková věc sehnat za dvě tři stovky (prodávají se i dražší, ale to už opravdu nemá jakýkoli smysl) a k vidění je občas i v nejmenovaných supermarketech s potravinami. Většinou se prodává včetně sáčku na přenášení a několika kolíků pro připevnění na travnatém povrchu. Použít se dá ale v podstatě všude. Na hřišti, na chodníku, na asfaltu, na louce, v lese...

Cvičení na žebříku kombinují rychlostní cvičení s koordinací. Cvičení můžete začít třeba přizpůsobenou běžeckou abecedou, přičemž úkolem je trefit se chodidlem vždy mezi příčky, aniž bychom na ně šlápli nebo se jich dotýkali. Mezi jednodušší cviky patří také nejrůznější poskoky jak na jedné noze, tak na obou. Pro zkušenější existuje nepřeberná řada složitějších pohybových vzorců, které díky rychlým změnám směru pohybu a ne úplně standardním úhlům zatížení dají posílit vašim kotníkům, lýtkům, holením...

Na žebříku ale nemusíme týrat pouze své nohy. Krásně jej lze využít i na posílení středu těla (core). Stačí přejít do vzporu ležmo (plank) a dlaně využít podobným způsobem jako předtím chodidla. Většinou je cvičení se žebříkem velká legrace a běžce baví. Asi ho nebudete zařazovat do každého tréninku, ale jednou dvakrát do týdne může představovat vítané osvěžení vaší přípravy.

René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 září 2019 říjen 2019 listopad 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce