Rubriky:

Ladíme

Dřepění je nový fenomén. Kdo nedřepí, škodí sobě i svému okolí!

9. září 2018 08:40 - Praha

Dřep je každodenním chlebem třeba někoho, kdo provádí ranní rozcvičky nebo se věnuje crossfitu. V poměrně velké části světa je hluboký dřep naprosto běžný způsob odpočinku, vyčkávání na to, až otevře pošta, nebo alternativa k sezení na zemi. V civilizované Evropě je opravdu hlubokého dřepu s chodidly plnou plochou na zemi ve vyšším věku schopen jen málokdo. Ukazuje se, že je to chyba.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Přední sportovní lékaři naší časti světa jsou dokonce přesvědčeni o tom, že hluboký dřep je velice účinným prostředkem v boji s mnoha civilizačními neduhy způsobenými kupříkladu dlouhým vysedáváním na židlích. Nebojí se dokonce hovořit o tom, že dřepění je nová forma strečinku.

Experti varují: Pokud v práci osm hodin jen sedíte, už ani sport nepomůže

A určitě mají pravdu. Ruku na srdce, kdo z nás se pravidelně věnuje protahování alespoň těch nejzákladnějších partií? Přitom cílená protahovací cvičení a funkční gymnastika by dokázala zabránit mnoha pozdějším problémům. Mnoho běžců se ale strečinku vyhýbá jako čert kříži. Raději by snad i jeli na návštěvu ke tchýni, k zubaři nebo podat vysvětlení na finanční úřad, než aby se snížili, či spíše sklonili k nějakému protahování.

Ovšem i takováto cvičení jsou nutná, pokud chceme své svaly udržet i v pozdějším věku plně funkční. Nehledě samozřejmě ke skutečnosti, že v jakémkoli věku platí: Pravidelně protahovaný sval funguje rychleji a efektivněji než neprotahovaný. Naše vědecké poznání v tomto směru nabývá na stále větší hloubce, takže teď už jen chybí přetransformovat poznatky v praxi.

Ne každému se podaří do svého programu vměstnat speciální protahovací cvičení, ale na chvíli se posadit do hlubokého dřepu bychom snad mohli zvládnout. Třeba při čištění zubů, projíždění novinových zpráv po ránu, místo postávání mezi jednotlivými intervaly při tréninku... ti odvážnější v nové pozici začnou vyhlížet na zastávkách svůj autobus nebo svoji tramvaj, nebo z této pozice dokonce řídit pracovní porady.

V Asii je hluboký dřep něco naprosto běžného. A jaké jsou jeho přínosy pro nás? Dřep dá uvolnit našim přetíženým bedrům, protáhne achilovky a lýtka, uvolní kyčle a blahodárně zapůsobí i na chodidla a jejich klenby.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv září říjen listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce