Rubriky:

Ladíme

TRÉNINK: Sestupné čtvrtky

23. října 2018 12:21 - Praha

V dnešním tréninku nepůjde ani tak o čtvrtky, pátky nebo neděle, jako spíš o čtyřsetmetrové úseky běhané skutečně naplno. Drobnou nevýhodou tohoto tréninku je potřeba v ideálním případě atletického oválu, v méně ideálním případě alespoň rovného úseku zpevněné komunikace bez děr v asfaltu a přílišného provozu. Co z těch dvou možností bude nakonec jednodušší najít, suď bůh.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Tento druh tréninku, který pravidelně zařazují třeba i vysoce výkonnostní Keňané, je zaměřený především na zvyšování psychické tolerance vůči zátěži. Na své si ale přijde samozřejmě i fyziologická rezistence vůči únavě a bolesti. A v neposlední řadě si tímto tréninkem dopřejete pořádný kopanec směrem k vyšší aerobní kapacitě.

VIDEONÁVOD: Hoďte se do formy pomocí žebříku!

Let's go! Na začátek zařadíme opravdu pořádné rozklusání a rozcvičení. Ke slovu by měla přijít abeceda i rovinky. Celkový náběh by se měl pohybovat kolem 3-5 kilometrů. Následují čtyři čtyřsetmetrová kolečka na ovále opravdu na plný plyn. Přistupujte k tomu úplně stejně, jako kdybyste skutečně závodili na 1600 metrů. Následuje pasivní odpočinek v délce maximálně 4 minuty, zkuste ale méně.

Opět individuální časovka, tentokráte na tři kola, tj. 1200 metrů. Na plný plyn! Opět následuje pasivní odpočinek v délce maximálně 4 minuty. Pak už nás čekají jen dvě kola, 800 metrů naplno, pasivní odpočinek zkrátíme na maximálně 3 minuty a poslední imaginární závod bude na jedno kolo, 400 metrů. Opět krátký pasivní odpočinek a posléze pořádný výklus, ideálně tak na 3 kilometry.

Trénink je to opravdu náročný, takže i přípravě svého těla a závěru celého tréninku se věnujte naplno a nic nezanedbávejte. Úplně zcela ideální je tento trénink jako příprava na pětikilometrový závod. Jeho pravidelné vykonávání bude mít ale svůj efekt i pro příznivce mnohem delších tratí.

SESTUPNÉ ČTVRTKY
zahřátí (rozklusání, abeceda, rovinky) 3-5 km
1600 m naplno
pasivní odpočinek 3-4 min.
1200 m naplno
pasivní odpočinek 3-4 min.
800 m naplno
pasivní odpočinek 2-3 min.
400 m naplno
pasivní odpočinek 2-3 min.
výklus 3 km

Sestupné čtvrtky mají ještě jednu velikou výhodu: Ze čtyř běhaných distancí naplno jde ve třech případech o standardní délky atletických závodů. Snadno si tak můžete porovnávat dosažené časy s kolegy nebo i sami se sebou na časové ose a získat tak ještě lepší přehled o své výkonnosti.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 září 2019 říjen 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce