Rubriky:

Ladíme

TRÉNINK: Pětka nanečisto

6. listopadu 2018 12:11 - Praha

Dnešní trénink nebude žádná procházka po rozkvetlé louce plné pampelišek. Podíváme se za hranice komfortu a opustíme příjemnou zónu hned třikrát. Námaha a boj s vnitřním lenochodem se může taky hned třikrát vyplatit. Takže vstávat a cvičit!

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Ne každý se narodí s ideálním poměrem rychlých a pomalých, rychle unavených a vytrvalých svalových vláken. Naštěstí lze tréninkem ledacos změnit. A víte, co se dá taky tréninkem ještě změnit? Váš výsledný čas na závodech!

Připravte se mentálně na hvězdné výkony!

Jak už každý jistě dobře víme, ve správném tréninkovém mixu jsou zastoupené jak long-runy, tak silové výběhy a práce na rychlosti. Dnes to bude o tom posledním. Závod na pět kilometrů je vhodný i pro méně pokročilé běžce a skvěle ukáže, co v nás je. Pětka je taková podivná směs nároků na rychlost a zároveň i vytrvalost. Z toho taky vyplývá, že myšlenky na pohodlí necháme protentokrát doma. Díky pětce nanečisto zapracujete i na své mentální odolnosti. Protože, co vás skoro zabije, to vás hodně posílí.

Začneme důkladným rozehřátím. Nejprve volný běh na 2-3 kilometry minimálně, běžecká abeceda, zařaďte i pár rovinek ve stupňované rychlosti. Pak už jděte na věc: 2 kilometry leťte s větrem o závod. Pak si dejte 2 minutky lehkého klusu. Celé si to ještě jednou zopakujte. Do třetice zařaďte 1 kilometr naplno a pak už si můžete jen v klidu vyklusávat směrem k domovu. Jestli jste dali tuhle jednotku poctivě, máte na to nárok.

PĚTKA NANEČISTO
důkladné rozcvičení
2 km velmi rychle
2 min lehký výklus
2 km velmi rychle
2 min lehký výklus
1 km velmi rychle
dostatečné vyklusání
čas kumulovaně za 2+2+1 km = reálný čas závodní pětky

Při tréninku si důkladně měřte a stopujte rychlé úseky. Výsledný čas za 2+2+1 kilometr vám dohromady dá čas, za jaký budete schopni odběhnout opravdový závod. Proč to? Při závodech na tuto kratší vzdálenost vás na svých křídlech ponese soutěživost a adrenalin. Dáte to i bez pauz, které jsme do tréninku zařadili.

Pokud vám právě tenhle trénink sedne, nebojte se ho zařadit do své přípravy 1x týdně.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 září 2019 říjen 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce