Rubriky:

Ladíme

Tři cesty, které nesmí chybět: Regenerace, relaxace, restart

6. března 2015 16:52 - Praha

Pokud jste se rozhodli od nového roku začít běhat, možná jste se už setkali s únavou, křečemi, bolestí svalů. Zejména pro běžce začátečníky je těžké odhadnout, kolik tělo zvládne a regenerace je podceňována. Může dojít k přetrénování, stagnaci výkonů nebo až k nemoci, zranění. Jak moc je regenerace při běhání důležitá a co všechno nám pomáhá regenerovat?

 

Milan Malíček, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Spánek a výživa

Tou nejdůležitější regenerací je obyčejný pravidelný a dostatečný spánek. Podle odborníků bychom měli chodit spát a vstávat každý den přibližně ve stejnou hodinu, doba spánku by se měla pohybovat mezi 6 - 8 hodinami.

Pomoc! Hledají se vitamíny. Značka: Spěchá

Během spánku dochází jak k regeneraci svalových vláken, tak také šlach a vazů. S tím souvisí i správná výživa, která by se měla skládat z kvalitních potravin. Měla by být pestrá, dodávat dostatek energie. Stejně jako spánek by měla být pravidelná – bez ohledu na to, zda jíte 6x nebo 4x denně. V tomto ohledu vyhovuje každému něco jiného, ale pravidelností stravy zajišťujeme správný chod metabolismu.

Sauna, sprcha, masáže

Výborným způsobem regenerace a relaxace může být právě saunování, kdy svaly regenerují střídáním vysokých teplot v sauně a nízkých teplot při následném sprchování. Při návštěvě sauny je důležité poslouchat své tělo a dobu strávenou v sauně přizpůsobit svým pocitům. Sauna se také nedoporučuje po náročném tréninku, nejlepší je naplánovat si takové věci na volný den.

Stejně účinné pro regeneraci může být také sprchování se střídáním teploty vody, které zároveň vede k posílení imunity. Pokud jako regeneraci volíme masáž, mělo by jít právě o relaxační masáž. Některé masáže mohou být pro tělo náročnější a nedoporučuje se po nich až několik dní provádět fyzickou aktivitu.

Doplňkové aktivity

Stejně tak jako vrcholoví sportovci z jiných sportovních odvětví zařazují do svých tréninků atletické prvky a běh, měl by i běžec zařadit jinou fyzickou aktivitu do svých tréninků.

Vzhledem k tomu, že běhání zatěžuje převážně dolní polovinu těla, je nejvhodnější doplňkovou aktivitou plavání. Ale můžeme zvolit i jiné aktivity, jako jsou jóga, posilování, různé skupinové lekce, v poslední době velmi oblíbené funkční tréninky nebo TRX.

Veronika Dimitrovová, Sport.cz

Zařazujete regeneraci pravidelně do tréninku?

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce