Rubriky:

Ladíme

Hurá na překážky. Větve, klády a pařezy sem

28. dubna 2015 07:20 - Praha

Všechny běžecké trasy ve vašem okolí jste snad stokrát oběhli a začínáte se nudit? Zkuste jednoduchou změnu. Stačí vám k tomu obyčejná lesní cesta. Možná se budete divit, ale dokáže nabídnout to pravé zpestření pro tak trochu znuděného běžce.

 

Nacho Doce, Reuters

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Běh prokládejte cvičením a využijte vše, co vám příroda nabízí. A tady jsou malé rady do začátku.

Kláda

Je naprosto ideální pro balanční cvičení – zpočátku postačí obyčejná chůze. Posílíte tím stabilizační systém páteře. Když zvládnete chůzi, přidejte na obtížnosti – například stoj na jedné noze na vratké kládě.

Pařez

Pařezy nabízejí možností víc než dost. Začněte třeba výstupy, kterými skvěle posílíte stehenní svalstvo. Pařez můžete využít i jako oporu pro lehčí verzi kliků či posílení břišního svalstva – stačí se o pařez opřít ve vzporu ležmo a přitáhnout pravé koleno k levému rameni a obráceně.

Kořeny

Lýtkové svaly posílíte tím, že si špičkami stoupnete na kořen a uděláte výpony.

Kameny

Větší kameny velmi dobře nahradí jednoruční činky a pak už můžete cvičit jako byste zrovna byli v nejmodernějším fitku. Menšími kameny zase můžete házet do dálky. Pokud házíte správně, posilujete šikmé břišní svaly.

Větve

Těm zdatnějším poslouží místo hrazdičky a shybům už nic nebrání. Na vyšší větvi se také můžete úplně vyvěsit a stahovat ramena dolů – posílíte tím široký sval zádový a dolní fixátory lopatek. Bříško zase zpevníte tím, že přitáhnete kolena k hrudníku.

Pokud vám to počasí dovolí, vyrazte raději do přírody. Lesní vzduch je navíc bohatý na záporně nabité ionty, které blahodárně působí na dýchací systém. Zlepší se i vaše imunita.

Ani ti, kterým se nechce vymýšlet cvičení z toho, co les zrovna přichystal, nemusejí zoufat. Dnes už existují v celé řadě měst a městeček trasy s lesními posilovnami či přírodní posilovnou v parcích. Přidaná hodnota těchto venkovních posiloven je v tom, že jsou veřejné a cvičící si nemusí dopředu rezervovat místo ve vydýchaném prostoru vnitřních posiloven. Může cvičit zdarma, v přírodě na zdravém vzduchu, 365 dní v roce.

Markéta Lyachová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce