Rubriky:

Ladíme

Kdo doběhne maratón, v cíli se ocitne v jiném těle, ale bude atraktivní

28. července 2015 07:09 - Praha

Co se děje s tělem, když uběhne maratón? No, pěkně to s ním zacvičí. Mozek, kůže, žaludek, páteř. Ne jen nohy. Po dávce dvaačtyřiceti kilometrů se tělo nenachází v ideální kondici, naopak nálož je velmi citelná. V průměru počítejte čtyři hodiny práce a tvrdého odříkání. Někdy i šest, sedm hodin neustálého pohybu vpřed. Po takovém výkonu existuje jediné rozumné - regenerace.

 

RunCzech

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Někteří lidé preferují běh, protože chtějí být zdravější, další láká zase ztráta váhy. Jsou tu i ti, kteří hledají vzrušení z něčeho, co jim přišlo ještě před pár měsíci nemožné. Přesto. Kdo doběhne maratón, zaslouží si respekt, jde o úspěch, čas je druhořadý. Měsíce tréninku, bolesti a psychických stavů nahoru a dolů. Připravit se na tuto atletickou záležitost vyžaduje fyzické i psychické síly.

Určitě jste slyšeli, jak starověký athénský posel Pheidippides zaběhl jako první maratón. Poté klesl k zemi a po tomto epickém výkonu zemřel. Vědecké poznatky a zkušenosti trenérů a sportovců ukazují, že tréninky mají obrovský vliv na celé tělo, takže s největší pravděpodobností po doběhnutí nezemřete. Navíc Pheidippides se vyskytoval ve válce, my běháme v míru. Běhání má celoživotní přínos. Jen nesmíme také zapomínat na rozum v hrsti.

Při maratónu můžete spálit desetkrát více energie než při běžných aktivitách. Průměrná běžkyně vydá okolo 2300 kalorií na dvaačtyřicet kilometrů. Hlavní nápor nesou nohy. Ano, ony běží, ale celé tělo od hlavy k patě bude po doběhnutí cítit důsledky této výzvy. Když se vydáte, budete pravděpodobně cítit bolest, ale nebojte, mozek časem zapomene. A co se bude odehrávat ve vaší schránce po doběhnutí?

Mozek: Běháním se zvyšuje jak krátká, tak i dlouhodobá paměť. A dokonce běh působí preventivně, budete méně vystresovaní. Především po doběhnutí se vyplaví endorfiny štěstí. Když více běháte, máte také lepší paměť. Je možné, že časem nebudete zapomínat na sobotní nákup.

Obličej: Nepoužívejte okamžitě po doběhnutí ručník. Studie z Cambridge přišla s tezí, že maratónci se takto jeví více atraktivní pro opačné pohlaví.

Podpaží: V průměru běžec ztratí mezi čtyřmi až pěti a půl litry potu, takže když probíháte okolo občerstvovacích zastávek, nezapomínejte se napít. I doušek přijde tělu vhod.

Páteř: Na konci závodu budete asi o 1-1,5 centimetru kratší než při startu, ale nemusíte mít velké obavy. Během čtyřiadvaceti hodin se vrátíte do původního výškového stavu.

Žaludek: Děkujte vašemu tělu, že má schopnost vypnout trávení a doručit energii do vašich nohou. Přesto padesát procent maratónců hlásí problémy se žaludkem během závodu. Většinou jde o nevolnost, průjem, křeče, pálení žáhy.

Kůže: Při proběhnutí cílovou čárou bude vaše vnitřní teplota o dva až tři stupně vyšší.

Nohy: Během maratónu vaše nohy provedou okolo 33 tisíc kroků, což může vést až k černým nehtům na nohách, puchýřům a bolestivosti. Dokonce se ukázalo, že pokud běháte více jak třicet kilometrů týdně, zdvojnásobuje se možnost zranění nohou.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce