Rubriky:

Ladíme

Běh a tréninkový deník - psát, či nepsat?

18. prosince 2015 13:01 - Praha

Ženy jsou z Marsu a muži z Venuše a někdy si prostě nemůžou rozumět – přesně tohle si vždycky pomyslím, když vidím svého muže, jak usedá ke stolu se svým blokem, propiskou a pravítkem.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Že to nemá s během nic společného? Ale má. On si totiž píše tréninkový deník. V padesáti letech! Vlastně si ho od dob aktivní kariéry psát nepřestal. A já to nechápu, přijde mi to jako naprostá ztráta času. Vždyť už není žádný vrcholový sportovec a běhá si jen tak pro radost.

Jenže: „Chci mít srovnání," odpovídá. Pravda, po závodech, které běhá pravidelně rok co rok, zalistuje v denících a hned ví, jestli se zlepšil, nebo jeho forma s věkem tak trochu slábne. Začala jsem pátrat. Jsem normálnější já, nebo on? Průzkum mě trochu znejistil. Tréninkový deník si totiž vede celá řada běžců - od vrcholových po ty rekreační.

Propiska je jistota?

Rozdílné jsou ale informace, které si zapisují a taky jejich způsob. Právě, ten způsob. Můj muž je velkým milovníkem nových technologií, jakmile jde ale o tréninkový deník, nedá na propisku dopustit. „Mám to takhle kdykoliv po ruce a můžu se k deníkům snadno vrátit," říká. „Z velké části je to samozřejmě zvyk."

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Jak trénovat efektivněji? Jak se ještě více zlepšovat bez navýšení tréninkových dávek?

Možná se však přece jen k novým možnostem postaví čelem. „Už to mám rozpracované. Aplikací je spousta, je to ale často propojené s nějakými hodinkami atd., které nejsou nejlevnější," vypočítává ještě důvody, proč propiska a blok zatím vítězí.

Navíc jsou pak data zaznamenaná pouze kdesi na pevném disku počítače či na internetu v rámci „cloudu" a jsou daleko více náchylná ke ztrátě. Určitě proto není od věci zálohovat a jednou za čas si záznamy vytisknout. Přesto je téměř jisté, že elektronická evidence s nástupem stále mladší generace tu papírovou postupně vytlačí.

Co si vlastně psát?

V podstatě záleží hlavně na vás. Důležitými položkami jsou čas, délka trasy nebo třeba tep. Kdo rozlišuje tréninky vytrvalosti, tempa nebo rychlosti, zapisuje si mnohdy i tyto údaje. Nezbytné jsou i poznámky, kde si zapíšete, jak jste se při tréninku cítili.

Jak začít běhat: První závod

A pak jsou tu i „hračičkové". Zaznamenávají si prakticky vše - třeba v jakých botách běželi. Někteří běžci dokonce po vyřazení bot zpětně spočítají, na kolik je vyšel jeden kilometr. Někdo si také pečlivě eviduje naběhané kilometry, dělá týdenní, měsíční a roční součty. Kromě toho mohou srovnávat jednotlivé měsíce mezi sebou a sledovat tak růst výkonnosti.

Prý si skoro každý, kdo trochu běhá trochu pravidelněji, alespoň občas v duchu říká: Kolik jsem toho za minulý týden vlastně naběhal? Já pravidelně běhám (no spíš se o to snažím) a nic takového si neříkám. Jsem asi na druhé straně běžeckého spektra - stačí mi, že běžím. Kilometry mě moc nezajímají.

Ale proti gustu žádný dišputát, že?

Markéta Lyachová, Sport.cz

Vedete si tréninkový deník?

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce