Rubriky:

Ladíme

Končíme? Studie ukazují, že chůze může být lepší než běh

20. listopadu 2015 07:00 - Praha

Nedávná studie publikovaná v časopise americké vysoké školy Cardiologie z Columbie ukazuje, že lidé, kteří používají chůzi jako formu cvičení, snižují riziko vysokého krevního tlaku a vysoké hladiny cholesterolu dvakrát více než běžci. Co to znamená? Končíme s běháním?

 

RunCzech

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

„Chůze je přirozená. Pokud najdeme způsob, jak ji postavit do naší doby, můžeme z ní dostat významné zdravotní výhody," myslí si Steve Ball, lékař a profesor výživy a cvičení, kterého cituje server komu.com. „Chůze může být v mnoha případech výhodnější, protože běhání je náročnější forma cvičení. Často dává tělu mnoho napětí, chůze může být přirozenější."

Vysvětlení je jednoduché. „Všichni jsme nastavení být aktivní. Máme sedavá zaměstnání, máme výtahy, jezdíme auty, takže v průběhu času více a více sedíme," přidal známou pravdu Ball, který věří, že i občasné cvičení, může mít velký účinek. On sám má dokonce běžecký pás u svého psacího stolu a během práce občas chodí. Jak káže, tak i činí.

Jedna obyvatelka Columbie přiznala, že do práce raději chodí. „Sedím po většinu dne, pro mě je opravdu příjemné se jít v přestávce na oběd projít, nebo po práci chodit," přiznala Grace Atkinsová, která se snaží zařazovat do dne více menších forem cvičení, pokud to je možné.

S vyšším věkem více chůze

„Sedím celý den, když si během dne udělám čas na procházky, všimla jsem si, že jsem více produktivní v době, kdy pracuji. Moje hlava se vyčistí, nadýchám se čistého vzduchu a dostanu zase krev do žil. Myslím, že to je pro mě velký rozdíl," dodala a doktor Ball s ní jen souhlasí.

„Jestliže budete cvičit každý den, můžete získat významný přínos pro zdraví. Zlepšuje se krevní tlak, klidová tepová frekvence klesá, cholesterol se zlepšuje. Prostě chůze nám může hodně z těchto věcí dát."

Kurt Debord, který je dalším obyvatelem Columbie, se snaží využívat cest a parků pro pěší a cykloturistiku alespoň každý druhý den. „Čím jste starší, potřebujete cvičit s cílem udržet svoji váhu a celkový zdravotní stav, takže tohle je dobrý způsob, jak mít zdraví pod kontrolou."

A co vy? Běháte, chodíte, ležíte?

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce