Rubriky:

Ladíme

Rolování a míčky na regeneraci. Přivítejte masáž chudých

18. listopadu 2015 06:39 - Praha

Válce neboli rolování spolu s míčky dosáhly v poslední době veliké obliby. Teď není řeč o dětském mučení z mladých let, ale o speciální regenerační a uvolňovací technice, která je vhodná nejenom pro běžce. Co by nikoho možná před pár lety nenapadlo, je dnes skutečností, která si získává na popularitě.

 

Ondřej Lunga

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Skupiny svalů, které jsou propojeny fasciemi nebo kostmi, se nazývají takzvaně linie (myofaciální). A právě ty můžeme pomocí pěnového válce nebo speciálních míčků procvičovat, aktivovat a uvolňovat. První „roleři" se objevují už okolo 90. let. Přesné datum vzniku však neznáme. Dřivě se rolování neboli válečkování přezdívalo masáž chudých. Proč? Pomocí válce se každý zvládl namasírovat sám bez cizí asistence, navíc nemusel ani platit.

Nejvěší boom s rolováním zaznamenáváme nyní. Válce a míčky jsou všude kolem nás. Jenže většina lidi neví, jak na to. Víme, jak na to, jak je správně použít? K čemu vlastně rolujeme?

Otazníky visí nad otázkami: kdy rolovat? Měkký nebo tvrdý válec?

Každý z nás je jedinečný a každému vyhovuje zcela něco odlišného. Proto si vyzkoušejte, co vyhovuje právě vám. Platí zde ale jedno pravidlo, rolování by nikdy nemělo být bolestivé. Naopak, mělo by být příjemné a přinášet uvolnění. I když se jedná o finální část tréninku, je potřeba soustředit se na správné dýchání a držení těla. V neposlední řadě pak na vlastní pocit – bolest. Kdo jednou zkusí, už se nechce protahovat jinak.

Výhod proč válečkovat je hned několik

• má vliv na leší mobilitu a pružnost

• ovlivňuje sportovní výkon – zahání únavu

• po tréninku či zápase vynahrazuje strečink a navozuje fázi uvolnění

• snižuje bolestivost svalů

Rolování je vhodné pro všechny. Pozor by si však měli dát lide trpící na křečové žíly a těhotné ženy. Mezi jednotlivými válcemi jsou rozdíly - v době trvanlivosti, povrchu a materiálu, ze kterého jsou vyrobeny. Mezi nejlepší patří válce, které mají pestrý povrch. Sportovec si tak může vybrat různé techniky a intenzitu rollování.

Kromě válců a míčků nalezneme i mnoho dalších pomůcek, které se od sebe liší vzhledem a použitím, umožňují jít více do hloubky a používat odlišný tlak. Ať už se chceme více zaměřit na uvolňování hrudní páteře, chodidla či předkloktí, nebo použít speciální chladivý Cold Roller na rychlejší regeneraci.

Nikola Bartáková, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce