Rubriky:

Ladíme

Nalaďte struny před maratónem - poslední velký trénink před závody

27. dubna 2016 13:32 - Praha

Znáte ten svíravý pocit přicházející s blížícími se závody? Hlavu zaplavuje sebezpytování: Trénoval jsem dost? Určitě nemám dost naběháno. Ještě nejsem připravený! Uááá! Co když to nezvládnu? Měl jsem se lépe připravovat a podobně. Jak si před blížícím se maratónem dodat běžecké sebevědomí a vyladit formu? Naštěstí existuje lék - trénink až z Ameriky.

 

Icebreaker.com

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Bratři Hansonové se kdesi v Michiganu zamysleli a přišli s geniálním a jednoduchým tréninkem pro ty, kteří už nějakou dobu trénují, nějaký ten maratón mají za sebou a teď chtějí zrychlovat, zlepšovat se na této dlouhé distanci.

Jméno tréninku Simulátor přesně vystihuje jeho podstatu. Je to trénink simulující očekávané závody, který plynule přiřadíme k běžnému tréninkovému plánu. Jeho podstata je na první pohled velmi jednoduchá ‒ běžet 26,2 kilometru v tempu, v němž chceme zanedlouho zdolat celý maratón. [Pokud si nejste jisti, jak správně vypočítat tempo z požadovaného výsledného času, vyzkoušejte třeba tuto běžeckou kalkulačku.]

Náhoda neexistuje

Ta vzdálenost není zvolena úplně náhodně. Jednak je to už poměrně dlouhá trať, která ale zároveň není tak dlouhá, že by vás zničila na několik dalších dnů. A číslo 26,2 má také svůj psychologický náboj, i když uznávám, že v Americe, kde nemají metrický systém, určitě větší. Maratón má totiž v angloamerické měrné soustavě právě 26,2 mil. A symbolismus je velice důležitý, zvláště pokud pracujeme také se sebevědomím, předzávodní sebejistotou. Čím více máme sebejistoty, tím pravděpodobněji dosáhneme vytčeného cíle. A když uběhnete 26,2 kilometru, tak v mílích to pak dáte také, ne?!

Vynálezci Simulátoru zařazují svým svěřencům, elitním atletům, tento trénink do programu pět týdnů před závody. Pokud nejste elitními atlety, budou stačit čtyři nebo i jen tři týdny před maratónem. Trénink se praktikuje na konci běžného tréninkového týdne, doporučeníhodné je ale dva tři dny před ním neabsolvovat nic extrémně náročného, těžkého. Účelem Simulátoru je přeci jen vyladit formu, nikoli se úplně oddělat.

A protože ladíme před konkrétními závody, využijte této skutečnosti na maximum a:
• Na rozcvičení použijte totožnou sestavu, jakou chystáte i na maratón.
• Pokud je to možné, běžte Simulátor na stejné trati (nebo alespoň povrchu) jako samotný závod.
• Vystartujte v tutéž denní hodinu, kdy se poběží i maratón.
• Vezměte si na sebe stejné vybavení, jaké použijete i při závodě.
• K pití a jídlu používejte rovněž stejné (a odzkoušené) věci.
• Na sporttesterech je dnes možnost nastavit alarm, pokud by vaše rychlost klesla pod požadovanou mez. Využijte ji!

Pokud se trénink rozhodnete vyzkoušet, budeme rádi, když se s námi podělíte o své zkušenosti. A když ne... tak asi běháte pro radost. A to se taky počítá. Každopádně vašemu běhu třikrát zdar!

UPOZORNĚNÍ
Tento trénink je určen pouze pro běžce s bohatými předchozími zkušenostmi, mnoha absolvovanými tréninky, dlouhými tratěmi, kratšími tempovými běhy a také maratóny!
René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce