Rubriky:

Ladíme

Kdo chvíli stál, již se svíjí opodál

18. února 2016 07:46 - Madrid

O nezdravém životním stylu spojeném s ještě nezdravějším vysedáváním na židlích už toho bylo napsáno i namluveno opravdu hodně. Negativními vlivy sezení, atrofováním určitých svalových partií a celkovému chřadnutí organismu posedávajících běžců jsme se už také zabývali. S dalším zajímavým poznatkem přišli španělští vědci.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Sezení nečiní běžcům, jejich zdraví ani výkonnosti dobře. Navíc se ale ukazuje, že ani postávání pro nás není ideální. Každý zapálený běžec už má ve svém tréninkovém plánu jistě pevně podchyceny také intervalové tréninky, při nichž se střídá značné úsilí, vypětí s časovými úseky naplněnými odpočinkem, pauzou.

Jak tuto pauzu vyplníte, bude určovat, jak se po tréninku budete také cítit. Většina běžců naplňuje už od nepaměti pauzy mezi jednotlivými úseky lehkým klusem. Naši předci se nemýlili, je to tak správně, hlásí španělští vědci ze svých laboratoří. Do spárů se jim totiž dostalo dvanáct profesionálních běžců, na nichž testovali nejrůznější druhy provedení intervalového tréninku.

Výsledek byl zcela jasný: Pokud atleti zůstali v mezičase stát, další interval jim připadal těžší. A nezůstalo jen u pocitů. Jejich příčina dlí totiž v pomalejším odbourávání laktátu. Ten se ze svalů vyplavuje pomaleji, když člověk sedí nebo stojí. Pomalé pohyby naopak urychlují vyplavování zplodin látkové výměny. Pomalý výklus, jogging, chcete-li, je tedy mnohem efektivnější než jiné druhy odpočinku v rámci intervalového tréninku.

Tolik zjištění vědců z daleké Hispánie. My snad jen ještě na závěr připomeneme, že lehký výklus je velmi doporučeníhodný také následující den po absolvování maratónu. Únavy a bolesti svalů se tak zbavíte mnohem rychleji, než kdybyste pouze odpočívali.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Prospěte se k lepším výkonům!
Pár tipů, které pomohou nohám i celému tělu
Správné jídlo ve správný čas pomůže vašemu běhání

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce