Rubriky:

Ladíme

SERIÁL: Jak si doma uvolnit svalstvo - rolování chodidla

17. března 2016 07:24 - Praha

Občas se stane, že máte po běhání ztuhlé svalstvo a potřebujete ho uvolnit. A masér je zrovna nedostupný. Namasírujte se sami. Klidně i před tréninkem. Rolování s válcem, míčkem nahrazuje masáž, která nemusí být vždy dostupná. Teď už ano. Postupně vám ve video seriálu představíme, jak si pomoci v pár minutách. Díky tlakům, ke kterým během válcování a rolování dochází, se uvolňuje napětí ve svalech a vazech. Tělo je potom pohyblivější, uvolněnější a lépe regeneruje.

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

V prvním dílu představíme chodidlo, jež je pro běžce základem. Bez něj není běhu. Rolování ovlivňuje triggery - spoušťové body, které v těle vznikají v důsledku nerovnováhy a mohou být i bolestivé, což může vést k omezení pohybu. Celá tato masáž by neměla být bolestivá. Běžec by měl pouze cítit napětí a uvolnění, které mu je příjemné.

Další připravované díly
Lýtko, holeň, kvadriceps, hamstringy, oblast kyčle, záda

Jak dlouho?

Obecně se rolování doporučuje dvakrát až třikrát týdně po dobu 20 - 30 minut po konci tréninku. Jsou ale i tací, kteří rolují denně, třeba místo strečinku, a to okolo 10 minut.

Proč regenerace?

V rámci regenerace můžete používat více pomůcek - válce, míčky s odlišnou tvrdostí, masážní tyče a další. Pomůcky se dají využít prakticky kdekoliv. Můžete se namasírovat doma, v práci, na cestách, v přírodě.

Čemu můžeme předejít?

Cílem je zaměřit se na klíčové oblasti těla, můžeme předejít oslabení, přetížení a tím pádem také možnému zranění a zhoršení sportovního výkonu. Zároveň napomůžeme regeneračním procesům, které pak mohou probíhat rychleji a lépe.

Behani.sport.cz děkuje za spolupráci trenérovi Ondřeji Lungovi z Trigger Pointu a Nikole Bartákové.

lik, kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce