Rubriky:

Ladíme

TRÉNINK: Rychle a zběsile - jak finišovat ve velkém stylu

24. května 2016 07:31 - Praha

Určitě jste už nesčetněkrát poznali ten pocit, když se člověk blíží k cíli svého běžeckého snažení. V dálce už mezi hordami diváků prosvítá cílová brána, červená časomíra vám svítí vesele v ústrety. Zapomínáte na bolest i pot, nohy letí jako čerstvě pronajaté gripeny, únava jako by neexistovala. Možná je to jen záchvěv endorfinů, možná jste se ale po celý závod šetřili a teď sil ještě mnoho zbývá. Scénář ale může být i zcela opačný. Kousek od cíle vás zradí nohy, umdlévají a vy téměř stojíte na místě. Veškerá síla vůle, veškeré povzbuzování fanoušků nepřináší ani to nejmenší zrychlení. Vše je ztraceno. Jak si správně rozvrhnout síly a s poslední špetkou neposedné energie protnout cílovou čáru?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

S rostoucími zkušenostmi a počtem absolvovaných závodů se bude jistě dařit této mety dosáhnout stále lépe. Ve sportu ale platí, že štěstíčku se vychází také trochu naproti a s účelově zaměřeným tréninkem to půjde jistě snáze. Máme pro vás pár tréninkových tipů používaných špičkovými běžci ve Velké Británii či Spojených státech.

ZKUSTE TAKÉ: Hardcore trénink s maskou: Proti plynu žádný dišputát!

V ideálním případě se jako vhodně trénovaný jedinec řítíte po trase závodu jako blesk, neustále na ostří nože, na hranici svých možností a na poslední stovky metrů zapomenete na svou bolest a přetavíte ji v neuvěřitelnou forsáž, let dravého ptáka přesně předtím, než do svých spárů neomylně lapne nic netušící kořist. To všechno ale nepřijde samo. Takové podmínky je třeba natrénovat, zkoušet a laborovat, co si ještě můžeme dovolit a co je už pro náš běh fatální. Pilovat běžeckou techniku, být maximálně uvolnění a nevydávat ani o molekulu potu více, než je nezbytně nutné. Nejlepší vytrvalci světa hovoří také o tom, že z bolesti je třeba udělat si přítele.

K tomu nám dopomohou tréninky zaměřené na zvyšování výkonu i ve stádiích pokročilého vyčerpání.

Trojkové schody, také „Royal Flush" neboli Královské splachovadlo
Trénink velmi jednoduché koncepce s vysokou náročností na běžcovu fyzičku.
Běžíme po dobu 15 minut, každé 3 minuty ovšem přidáváme na intenzitě. A přidáváme tak mocně, že po páté tříminutovce končíme na úrovni 100 % našeho výkonu, zcela vyždímáni a spláchnuti. Trénink je vhodný také na oživení běžné tréninkové rutiny, lze jej využít i jako jeden z bleskových tréninků.
Ode zdi ke zdi
Zákeřný a prožitkově nepříjemně dlouhý trénink s razantními a střihovými změnami tempa.
Běžíme 2 minuty na úrovni 90 % našeho rychlostního maxima. Následuje minuta chůze. Navážeme 30vteřinovým úprkem na 100 % výkonu a následně 3 minuty vyklušeme v pomalém tempu. To není všechno! Opakujeme celkem 5x.

Tak hodně zábavy při tréninku a úspěch při samotných závodech!

René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce