Rubriky:

Ladíme

Co takhle trénink po vzoru britské pěchoty?

25. června 2016 08:59 - Londýn

Stále více dnes nabírají na popularitě nejrůznější spartan racy, army runy, predátoři, gladiátoři a jiní - oři. Ve Spojených státech se dokonce začíná spekulovat o tom, že právě oni mohou za odliv běžců z městských maratónů. Každý chce být dnes alespoň na chvíli tím tvrďákem v maskáčích. I my, co doma vzorně opečováváme nejdůležitější průkaz opravdového muže ‒ modrou knížku. Jak ale vypadá třeba takový trénink skutečných vojáků? Pojďte s námi nahlédnout pod pokličku.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Ano, i vojáci hodně běhají. A od dob Emila Zátopka se toho zase tak moc nezměnilo, běhají i v kanadách. Kupříkladu v britské armádě už ale nespoléhají jen na jalovou kilometráž, ale orientují se na vysoce intenzivní tréninky (HIIT ‒ high intensity interval training). Jednak vycházejí z klesajícího mezního užitku každého dalšího kilometru, jednak postupují logicky. Na bojišti většinou voják také nepotřebuje uběhnout dva maratóny v kuse, ale spíše v různých intervalech vydat maximum.

TRÉNINK VE STYLU MILITARY
běh 600 metrů
50 angličáků
běh 600 metrů
50 kliků
běh 600 metrů
50 výskoků s přítahem kolen
běh 600 metrů
50 sed-lehů

A když jsme u toho maxima, věnují se mu alespoň pětkrát týdně v minimálně hodinové lekci extra náročného tréninku. Běh střídá krutá dřina a nezměrné úsilí střídá běh. Co se v armádě, alespoň prý v té britské, hodně mění, je tréninkový přístup. Nyní je už dovoleno, ne-li dokonce uděleno rozkazem zažívat u tréninku také legraci a zábavu, rozvíjet pozitivní motivaci či kolektivního ducha. A ke slovu se dostávají i pokročilé regenerační techniky.

Ale dost teorie, přistupme k praxi: 600metrový úprk prostřídáme vždy sérií cviků po 50 opakováních. Zabrat dostane úplně všechno. Nohy, záda, ruce, břicho. Aerobní i anaerobní součást našeho já, vytrvalost i výbušnost. Zkuste takový trénink zařadit do svého programu alespoň jedenkrát za týden a uvidíte ty pokroky!

A kdyby vás to náhodou chytlo, a vy jste se opravdu chtěli odít v khaki šat, můžete si zkusit test pro přijetí do Armády ČR.

NORMY FYZICKÉ ZDATNOSTI
běh 6 km do 30 minut
sed-leh minimálně 33/min.
klik minimálně 19/30 vteřin
skok daleký z místa minimálně 182 cm
kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce