Rubriky:

Ladíme

Trénuje v noci, nechce, aby ho viděli zpoceného

11. září 2016 08:02 - Praha

Charlie Dark je jiný, začal běhat v noci, protože byl v rozpacích, když běhal přes den. Proč? Je učitelem poezie a tvůrčího psaní v Londýně, nechtěl, aby ho děti viděly zpoceného na ulici. Proto se rozhodl a zamiloval se do nočního běhání, kdy jsou ulice a parky prázdné. Znovu objevil kouzlo města, které pomalu už ani neznal.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

„Měl jsem pětatřicet let, nyní mám o deset více, když jsem si uvědomil, že bych měl dělat něco se svým tělem. Mám děti, to byl impuls navíc, abych se dal dohromady. Přátelé a kolegové mi začali říkat, že jsem úplně jiný člověk, jak a co dělám? Běhal jsem čtyřikrát až pětkrát týdně, během několika měsíců jsem se začal fyzicky měnit," přiznal pro server theguardian.com Dark.

Dark a jeho víkendový program
Oblíbené místo - Olympijský park v Londýně
Nejlepší svačina - arašídové máslo na toastu
Oblíbený čas - mezi půlnocí a svítáním
Oblíbená vzdálenost a čas - 7-8 mil za hodinu

Běhání mu přineslo velkou změnu v životě, což přiznává i tento učitel poezie. Emocionální i fyzické zkušenosti, které lidé sportem nepolíbení patrně nepochopí. „Běh mi dal větší kontrolu nad životem, opustil jsem svoji stopu a vstoupil do komunity běhání," je spokojený Dark.

Kdo zkusí poprvé, může se cítit frustrovaný, ale zlepšení se rychle dostaví. Podle Darka se můžete od sezení na pohovce k pěti kilometrům dostat během pěti týdnů, pokud budete postupovat podle plánu. „Nejlepší je nevyužívat žádná zařízení, dokonce můžete běhat naboso," je přesvědčený běžec.

Pět způsobů, jak začít běhat
1. Vyplatí se investovat do kvalitních bot, v obchodě vám poradí. Nekupujte první, které vám nabídnou, zkuste více možností. Vy boty platíte a vy v nich budete běhat, ne prodavač.
2. První výběh berte jako zábavu, vzdálenost vůbec neřešte. Zkuste střídat běh s chůzí. Klidně si tyto přestupy stopujte. Například deset a deset minut.
3. Většina parků má běžecké okruhy, kde můžete běhat bez problémů pět kilometrů. Nemusíte se trápit s měřením a hlídáním vzdáleností, kilometry.
4. Poté co zvládnete 5 kilometrů, je čas se zaměřit na další metu, tou je desítka. Pomalu na ní začněte pracovat. Nespěchejte, není důvod.
5. Veďte si tréninkový deník, pak budete vidět svůj vývoj, progres. Zapisujte si i spánek, počasí, po čase vypozorujete, co vás ovlivňuje v tréninku. Berte start jako školní úkol. Po čtyřech měsících, kdy jste vstali z pohovky, poznáte velký rozdíl.
lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce